Hallo,
In 2008 kreeg ik last van serieuze pijn in mijn kaakgewricht. Wat bleek: een open beet en een kruisbeet.
Ik heb in oktober 2008 een bovenkaakverbreding gehad.
In januari 2010 een boven en onderkaakoperatie gehad. Nu heb ik nog steeds last van mijn kaakgewricht (en ga wekelijks naar ostheo) en mijn kaken zijn nog steeds pijnlijk en gezwollen.
Mijn beugel is er uit sinds juli 2010 en ik heb al terug een -kleine - open beet :(
Wat kan ik doen? is het nromaal dat die zwelling van mijn kaken nog steeds niet weg is?
In 2008 kreeg ik last van serieuze pijn in mijn kaakgewricht. Wat bleek: een open beet en een kruisbeet.
Ik heb in oktober 2008 een bovenkaakverbreding gehad.
In januari 2010 een boven en onderkaakoperatie gehad. Nu heb ik nog steeds last van mijn kaakgewricht (en ga wekelijks naar ostheo) en mijn kaken zijn nog steeds pijnlijk en gezwollen.
Mijn beugel is er uit sinds juli 2010 en ik heb al terug een -kleine - open beet :(
Wat kan ik doen? is het nromaal dat die zwelling van mijn kaken nog steeds niet weg is?
Re: last na kaakoperatie
succes
Re: last na kaakoperatie
I.v.m. een overbeet en het niet goed op elkaar passen van de kiezen r/ zijde en het missen van 3 elementen in de l.bovenkaak (waardoor bovenste voortanden-kaak iets scheef is gaan zakken de afgelopen jaren) heb ik in januari een slotjesbeugel aan de bovenkaak gekregen en in pas medio mei aan de onderkaak.
Het was wel even een drempel overstappen om als 57 jarige met slotjesbeugels te lopen maar de omgeving reageerde positief.
De eerste week van oktober heb ik vervolgens een operatie aan de onderkaak ondergaan. De onderkaak is ca. 8 mm naar voren geplaatst en er is sinusopbouw aan de rechterbovenkaak uitgevoerd om in februari 2011 implantaten te plaatsen.
Beiden breukdelen onderkaak zijn voorzien van 3 schroeven en in bovenkaak zijn de botstukjes met 2 schroeven vastgezet.
Pijn na de operatie had ik niet echt, kreeg wel pijnstillers maar vanaf (de 3e dag) dat ik thuis was heb ik geen pijnstillers nodig gehad.
Bij de operatie is er een zenuw (deels) geraakt en gelijmd. De kaakchirurg vertelde dat het terugkrijgen van gevoel in de onderkaak vele maanden kan duren tot zelfs een jaar maar dat de zwelling sneller zal verdwijnen.
Nu bijna 3 maanden later heb ik nog steeds geen gevoel in onderkaak, onderlip en kin. Ik heb ook niet het idee dat het beter wordt. Tevens heb ik nog veel last van dikke (hamster)wangen en voor mijn gevoel een dikke lip en kin. Er zijn dagen bij dat het zelfs dikker is (en voelt) dan voorheen.
Ik vraag mij nu af of dit normaal is, anderen ook erg lange tijd (hebben) moeten wachten op het terugkrijgen van gevoel, en het nog steeds last houden van zwelling en zelfs weer dikker worden. s'Ochtends gaat het voor wat betreft de zwelling het beste maar gedurende de dag wordt alles weer dikker.