Rommelig ondergebit+stukje van tand (zie foto)

Author:
bertine
Posted:
vr, 11/26/2010 - 22:03
Hallo,

Ik had al een rommelig ondergebit, maar nu heb ik ook een stukje van mijn ondertand!
Het voelt niet prettig en ik vind het ook geen mooi gezicht. Zie foto.
De tandarts heeft er al een keer een stukje erop laten zetten, maar dat was er binnen 2 weken alweer af.
Wat is er eigenlijk nog meer mogelijk om een mooi aanzicht te krijgen, want volgens mij heeft het niet veel zin
om dezelfde behandeling nog een keer te ondergaan.....

Zelf zit ik te denken om meerdere tanden iets bij te slijpen, zodat ze optisch op dezelfde hoogte
te komen te staan....of zeg ik nu iets geks?

Ik hoor graag jullie mening en wat de beste oplossing is....
Alvast bedankt!

groetjes
Attach
TechniekerJeetje

Wat is er eigenlijk nog meer mogelijk om een mooi aanzicht te krijgen, want volgens mij heeft het niet veel zin
om dezelfde behandeling nog een keer te ondergaan.....

Weleens nagedacht over een beugel?

Volgens mij zou het daarmee bij jou echt héél mooi kunnen worden.....

Dan staat het iets rechter, maar daarmee komt het stukje wat er af is er niet meer mee aan! :wink:
za, 11/27/2010 - 01:07 Permalink
Romy32

Dan staat het iets rechter, maar daarmee komt het stukje wat er af is er niet meer mee aan! :wink:

Niet? :smt003

Persoonlijk zou ik het eerst recht laten zetten, en dan nog eens kijken naar het stukje wat weg is. TO wil graag een minder rommelig aanzicht, en dat bereik je volgens mij niet door alleen dat stukje er weer aan te zetten. De tanden die nu achter de rest staan, lijken immers ook langer.
za, 11/27/2010 - 10:13 Permalink
BJN

Eerst de tand opbouwen met composiet. Dan kijken of het je nog stoort, om evt op basis daarvan een beugel om je tanden recht te zetten.
Dat is de uiteindelijke volgorde die handig lijkt. Anders zit je ook de hele beugelperiode met een kortere tand.
Sommige tandartsen zullen even moeten nadenken als je het voorstelt. Meestal doen zij het andersom. Maar dat is minder logisch dan dit voorstel. Want als de scheefstand door het verlengen je niet stoort dan hoef je geen beugel. En de stand kan beter afgewerkt worden met de beugel als de tand de juiste vorm heeft.
za, 11/27/2010 - 13:02 Permalink