Al ruim 1,5 jaar heb ik problemen in mijn linker bovenkaak/bijholte.
Om de paar weken lijkt het alsof ik een kaakholteontsteking heb. Er komt dan een hoop troep uit mijn neus en het doet ook pijn in mijn bovenkaak. Ben ook al verschillende keren bij de kno arts geweest en de kaakchirurg maar die kunnen beide geen oorzaak vinden.
Steeds ook als ik er last van heb heb ik voornamelijk met bukken, maar ook met mijn hoofd plotseling bewegen, of omdraaien in bed dat ik een dreun op één van die kiezen krijg. Verder heb ik geen kiespijn en ook geen last met eten, ook niet mer wamr of koud of er op tikken.
Nu is sinds vrijdag de boel daar weer aan het rommelen en slaat het weer op mijn kies, met als gevolg dat ik weet dat over een paar dagen de troep weer eruit komt via mijn neus.
Nu heb ik ook sinds een paar dagen een gevoelige plek aan de binnenkant tussen 2 kiezen in. Heb geprobeerd er een foto van te maken.
Is dat een fistel of niet?, Want ik moet as. dinsdag weer naar de kaakchirurg en ik heb al heel wat discussies daar gehad over of er wel of niet wat aan de hand is.
gr mariska[attachment=0]DSC_0041.jpg[/attachment]
Om de paar weken lijkt het alsof ik een kaakholteontsteking heb. Er komt dan een hoop troep uit mijn neus en het doet ook pijn in mijn bovenkaak. Ben ook al verschillende keren bij de kno arts geweest en de kaakchirurg maar die kunnen beide geen oorzaak vinden.
Steeds ook als ik er last van heb heb ik voornamelijk met bukken, maar ook met mijn hoofd plotseling bewegen, of omdraaien in bed dat ik een dreun op één van die kiezen krijg. Verder heb ik geen kiespijn en ook geen last met eten, ook niet mer wamr of koud of er op tikken.
Nu is sinds vrijdag de boel daar weer aan het rommelen en slaat het weer op mijn kies, met als gevolg dat ik weet dat over een paar dagen de troep weer eruit komt via mijn neus.
Nu heb ik ook sinds een paar dagen een gevoelige plek aan de binnenkant tussen 2 kiezen in. Heb geprobeerd er een foto van te maken.
Is dat een fistel of niet?, Want ik moet as. dinsdag weer naar de kaakchirurg en ik heb al heel wat discussies daar gehad over of er wel of niet wat aan de hand is.
gr mariska[attachment=0]DSC_0041.jpg[/attachment]
Re: Is dit een fistel?
Helaas is de foto erg wazig en kan ik het niet goed beoordeling. Een fistel is in feite een verbindingsweg tussen een holte en de buitenwereld, waarbij de holte een ontsteking kan zijn. Door dit fistel kan ontstekingsvocht naar buiten ontsnappen, waardoor de pijn (die wordt veroorzaakt door druk) verminderd. Echter moet er voor het ontstaan van een fistel een bron zijn waardoor de fistel ontstaat. Dit is op een kleine röntgenfoto die gemaakt wordt door de tandarts goed te beoordelen. Gezien er geen problemen zijn bij eten (koud, warm, kauwen) lijkt het me dat de pijn inderdaad niet van de kies vandaan komt, maar lijkt het op een bovenkaakholteontsteking. Echter, hier hebben de kaakchirurg en kno-arts vast ook al naar gekeken. Ik ben dus voor nu ook even blanco, maar denk er nog even over na. Sterkte voor nu.
Re: Is dit een fistel?
Ik denk dat het toch geen fistel is, het is nu meer een rode plek aan het worden en het doet veel pijn als ik er met mijn tandenborstel overheen ga.
Het stomme is dat ik met eten ed. totaal geen last van de kies heb, maar als ik buk, over een hobbeltje rij of iets dergelijks dan krijg ik er een flinke dreun op. Ook als ik ga liggen of ik draai me om in bed. dus echt goed voor de nachtrust is het ook niet.
Maar goed, heb inmiddels al 2 kno artsen gehad en die beweren allebei dat de bijholte schoon is (na een ct-scan)
Ik moet dus morgen weer naar de kaakchirurg, maar ben een klein beetje bang dat die ook weer niets kunnen vinden, aangezien die er ook al tig keer naar hebben gekeken. Ik hoop echt dat iemand nog iets anders kan verzinnen wat het zou kunnen zijn, want wordt er een beetje moedeloos van...