Kloppend gevoel na inwendig bleken

Author:
moontje76
Posted:
za, 11/27/2010 - 21:13
Ongeveer twintig jaar geleden ben ik uit een klimrek gevallen met als gevolg een dode voortand (boven). Daar is destijds een wortelkanaal behandeling mee gedaan. Afgelopen donderdag heeft de tandarts een behandeling van inwendig bleken in gang gezet. Hij heeft eerst een foto gemaakt, waarop hij zag dat de afsluiting van de wortelkanaalbehandeling wel compleet was, maar toch niet helemaal optimaal, omdat de vulling boven in het wortelkanaal driehoekig is en er dus theoretisch de kans is dat het vulmateriaal er met een beetje pech langs zou kunnen lekken. Hij heeft daarom ongeveer halverwege het wortelkanaal een extra vulling gestopt zodat het bovenste deel van het wortelkanaal echt goed afgesloten is. Daarna heeft hij het middel voor inwendig bleken erin gedaan en de boel afgesloten met een vulling.
Donderdag en vrijdag en tot vanmiddag had ik nergens last van, maar sinds vanmiddag heb ik een kloppend gevoel in die tand. Het wordt niet uitgelokt door warmte, kou of druk, maar zit er onafhankelijk van wat ik doe. Niet continu, maar wel zo veel/vaak dat ik er last van heb. Wat kan het zijn, en moet ik maandag (overmorgen) de tandarts bellen of kan ik tot donderdag wachten, dan heb ik nl toch al een afspraak staan.
Alvast bedankt voor het meedenken!
mecánico para …

ik denk dat alle maatregelen zijn genomen om lekkage te voorkomen, echter de kans op een stiekume breuk, hoger in het kanaal is aanwezig. de klacht die je beschrijft herken ik niet bij bleken en ik denk dat je maandag even contact moet opnemen. Lekkage van bleekmateriaal naar de buitenkant is niet wenselijk. En daarnaast.........zit er echt een breukdan is die tand, zonder dat bleken ook al, eigenlijk ten dode opgeschreven.
zo, 11/28/2010 - 17:08 Permalink