Wat kan dit zijn?

Author:
eliseMG
Posted:
za, 11/27/2010 - 18:34
Ik heb een aantal weken een kies rechts onderin opnieuw laten vullen.
Nu doet de kies boven in rechts, pijn als ik op een bepaalde manier met de kies kauw,bv met brood met pitjes erin.
Als ik aan de kies voel met mijn tong,voel ik een scherp puntje,een beetje gevoelig.
Wat is dit toch?
Ik ben bang van de tandarts,dus de paniek slaat toe bij mij........brrrrrrr
Stokertje

Zoals vV zei, kan vanalles zijn. Angst voor de tandarts is vervelend. Is je eigen tandarts hiervan op de hoogte? Laat hem weten dat je moeite hebt om naar hem/haar toe te gaan, daar kan hij/zij je mee helpen. Dapper als je gaat, je gebit onder controle houden, eens per half jaar, is beter dan je angst te laten overheersen en problemen te laten verergeren. Voorkomen is beter dan genezen :). Sterkte en succes!
za, 11/27/2010 - 23:25 Permalink
eliseMG

Bedankt voor het antwoord,ik had al eerder gereageerd,maar zie dat er geen bericht staat.??
Nee de tandarts weet niet dat ik angstig ben voor de tandarts.
Ik durf nooit iets te vragen of zeggen, bang dat dit teveel tijd kost,
dat de tandarts dit niet fijn vind...
Ben wel heel erg blij dat dit forum er is!!
zo, 11/28/2010 - 19:48 Permalink
Stokertje

Maak je geen zorgen. Ook al zou de tandarts er 'geen tijd voor' hebben of het niet fijn zou vinden, de tandarts is er om jou zorg te verlenen. Jij bent er niet om hem z'n boterham te laten verdienen. En zorg is niet het behandelen van een passieve openstaande mond, maar het behandelen van een patiënt en al zijn facetten ;) dus juist goed om je gevoelens uit te spreken. Kan best lastig zijn, maar wellicht lucht het erg op als je weet dat je tandarts het weet.
Sterkte
ma, 11/29/2010 - 09:56 Permalink