Bol boven tand

Author:
Goldfather
Posted:
do, 11/25/2010 - 17:13
Hallo, twee weken geleden kreeg ik pijn aan mijn voorste tand , de pijn ging helemaal door , bijna tot mij neus. Ik hoopte dat het voorbij zou gaan en ging niet naar de tandsarts. En ja de pijn is werkelijk weg maar ik heb de nog steeds een zwelling onder me lip, en het gaat maar niet weg , integendeel het is zelfs wat groter geworden vrees ik (als ik eraan voel zou ik zeggen even groot als een kleine tand maar als ik ernaar kijk door een spiegel zie je het nauwelijks).
Waar ik eigelijk het meest bang voor ben is een zenuwontsteking.
Wat denken jullie zou ik een tandarts bezoeken (ook al hebben geen pijn meer) of zal mijn lichaam dit zelf oplossen ?
alvast bedankt voor de hulp
Groningen

De bobbel onder de lip kan komen van een ontsteking aan de wortelpunt, zoals je zelf al vermoedt. Dit geneest nooit vanzelf, de zwelling kan wel afnemen, maar de ontsteking blijft dan chronisch aanwezig, en zal op termijn weer opspelen.
Afspraak maken bij je tandarts om te laten controleren. Schrale troost; als er een zenuwkanaalbehandeling nodig zal zijn, zal dit pijnloos zijn, omdat de zenuw al dood is :wink:
vr, 12/03/2010 - 11:58 Permalink