dag
ik heb sinds anderhalf jaar een gouden kroon op een kies zitten. sinds augustus heb ik zo nu en dan last van een wiebel kroon;oftewel; ik kan m met mijn vingers behoorlijk bewegen. ook heb ik er sinds augustus last van: pijn bij het kauwen en t voelt alsof hij soms hoger ligt dan de rest. de pijn is soms ergerlijk (nog niet heel pijnlijk) en is dan weer een poos weg. mijn tandarts heeft mij een recept voor antibioticum gegeven. voor als de pijn echt teveel wordt zegt ie. een foto liet zien dat er een hele kleine ontsteking aan de wortel is. het klonk n beetje als van: er valt niet zoveel aan te doen, alleen antibiothicum helpt als de pijn teveel wordt. maar moet er niets anders gebeuren? de pijn valt op zich mee te leven en gaat wel weer weg maar komt ook weer terug. moet eerlijkheids halve ook zeggen dat mijn tandarts al flink over zn pensioens leeftijd heen is. maar ik mag m wel. tegelijkertijd moet er ook wel iets gebeuren
wie heeft hier iets zinnigs over te melden? b.v.b dank
ik heb sinds anderhalf jaar een gouden kroon op een kies zitten. sinds augustus heb ik zo nu en dan last van een wiebel kroon;oftewel; ik kan m met mijn vingers behoorlijk bewegen. ook heb ik er sinds augustus last van: pijn bij het kauwen en t voelt alsof hij soms hoger ligt dan de rest. de pijn is soms ergerlijk (nog niet heel pijnlijk) en is dan weer een poos weg. mijn tandarts heeft mij een recept voor antibioticum gegeven. voor als de pijn echt teveel wordt zegt ie. een foto liet zien dat er een hele kleine ontsteking aan de wortel is. het klonk n beetje als van: er valt niet zoveel aan te doen, alleen antibiothicum helpt als de pijn teveel wordt. maar moet er niets anders gebeuren? de pijn valt op zich mee te leven en gaat wel weer weg maar komt ook weer terug. moet eerlijkheids halve ook zeggen dat mijn tandarts al flink over zn pensioens leeftijd heen is. maar ik mag m wel. tegelijkertijd moet er ook wel iets gebeuren
wie heeft hier iets zinnigs over te melden? b.v.b dank
Re: wiebel kroon
zou ik er zeker mee terug gaan .
maar dat had je zelf denk ik ook wel gedacht .
En op zoek naar een andere tandarts.
Kennelijk is zijn houdbaarheidsdatum ook verstreken.............Zijn ogen zijn niet meer zo goed hé, "dat gepriegel in die wortelkanalen ook........waarom zou ik dat doen, die kies moet er straks toch uit..."
I.d.d. snel een andere tandarts zoeken lijkt me want een wortelpunbtontsteking gaat niet zonder behandeling over, hoogstens kunnen tijdelijk de klachten verminderen
En dat moet elke tandarts weten, AB voorschrijven op deze manier noem ik een kunstfout...
Afgaande op het forum gebeurt het nog wel regelmatig. Ik heb de indruk dat het vooral gebeurt omdat tandartsen geen mogelijkheid zien een behandeling te starten (volle agenda) en de patient klachten heeft. Wat moet je dan? Paar weken pijnstillers? AB leidt toch tot vaak vermindering van klachten, zij het meestal tijdelijk.. Zou liever zien dat de tandarts wat meer ruimte in zijn agenda hield, maar dat is makkelijk praten. :D
In het licht van de publiciteit rond resistentie tegen AB geldt nog onverkort en versterkt dat het gebruik alleen moet gebeuren als er een duidelijke indicatie is. En in de tandheelkunde zijn er eigen maar heel weinig...