Ph waarde

Author:
Herdervriend
Posted:
ma, 12/06/2010 - 00:21
OKe, sorry als ik dit fout doe en deze topic al besta, maar ik kom er echt ff niet uit.

Tussen welke waardes mag de Ph nou zitten?

Ik zelf drink water rond de Ph waarde van 7, maar, t zegt me echt niks.

Dus, wat is nu de juiste waarde?
Spiegeltje

U gaat toch niet steeds de pH meten alvorens een drankje te nuttigen? In verband met het voorkomen van tanderosie (neem aan dat u daar op doelt) moet u voorzichtig zijn met een drankje onder een pH van 5,5. Hoe lager de pH hoe zuurder en hoe sneller tanderosie kan optreden. Overigens is de pH niet de enige factor die hierbij een rol speelt. Het gaat er ook om of in de mond de pH snel kan worden geneutraliseerd door het speeksel. Dat is verschillend per drank ook al is de pH gelijk. Overigens geldt dat af en toe een frisdrankje met een lage pH geen kwaad kan, de schade ontstaat met name bij langdurig en veelvuldig gebruik. Er zijn mensen die de hele dag door frisdrank met een pH van minder dan 4 drinken en dan kun je op den duur wel problemen verwachten.
ma, 12/06/2010 - 11:25 Permalink
Herdervriend

Hihi nee, tuurlijk ga ik er niet elke keer na kijken. Zelfs als ik t zou moeten, totaal geen zin in. Maar t stelt me meer gerust als ik weet dat me water, die ik dus wel overmatig gebruik, niet een drama zal zijn. Bedankt dus:D
ma, 12/06/2010 - 15:21 Permalink