bezoek mondhygienist pijnlijk of niet?

Author:
alscho28
Posted:
ma, 12/06/2010 - 17:23
Ik ga sinds vorig jaar naar een mondhygieniste uit eigen beweging. vreemd genoeg moest er vorig jaar toch het een en andere gebeuren; 3 kwartier in de stoel gelegen... dat ter zijde.
nacontrole gehad begin dit jaar en vorige week weer geweest. weer een 20 minuten gelegen en het is weer klaar.
nu valt me op dat ik twee keer een redelijke pijnlijke behandelingen gehad heb. op zich vind ik dat niet erg... wetenschap dat het maar even is, kan ik dat wel verdragen.
ik sprak daar vorige week met familie over die zelf ook naar een )andere) mondhygieniste gaan en die hebben nooit pijnlijke klachten. en dat is iets wat ik bij meerdere mensen hoor.
ik twijfel niet aan mijn pijngrens aangezien behandelingen bij de tandarts altijd goed en zonder pijn gaan.
maar kan het kloppen dat het tandsteen verwijderen ook redelijk pijnloos kan?
Lieneke

Ieder mens is anders. Ik doe sommige mensen helaas pijn en andere niet niet. Dat ligt aan de pijngrens, aan of het ontstoken is of niet, of er gevoelige tandhalzen zijn enz enz enz. Natuurlijk kan het ook per mondhygienist wat verschillen en ook per instrument. Dus hier is niet maar 1 factor te noemen waar het aan ligt, maar een heel scala.
ma, 12/06/2010 - 17:32 Permalink