val op de kin

Author:
hapgraag
Posted:
ma, 12/06/2010 - 15:16
Ik ben gevallen op mijn kin, met vervolgens een 'tand door de lip', dus een wondje op de lip.
Mijn voortand is nu iets meer gevoelig, waarbij ik mij afvraag of die door de klap ook iets verzet kan zijn.
- Het deed praktisch geen pijn bij de klap (al voelde ik toen meer lip (en knie)
- Er was geen enkel spoor van bloedvorming rond het tandvlees, dit heb ik sterk in de gaten gehouden.
- Hij zit volgens mij niet los, maar dat vind ik altijd zo moeilijk te beoordelen want neem je de tand tussen de vingers dan zit er altijd door het vel &vlees in de vingers)
- Bij het eten van bijv een appel voel ik de tand nog wel wat. (maar het is pas twee dagen geleden)

Omdat de klachten zo miniem zijn vind ik een bezoek aan de tandarts niet zo efficient. De kans is groot dat de man zegt "eerst maar even aanzien", en dat kost mij dan 30 euro.
Een verzette tand moet toch veel meer pijn doen???
TechniekerJeetje

Heel flauw antwoord misschien, maar als je echt zekerheid wilt moet je naar de tandarts. Ieder persoon reageert anders en misschien is er toch wel wat aan de hand, maar voel je het niet als zodanig......
Dus voor échte zekerheid; even naar de tandarts.
ma, 12/06/2010 - 18:16 Permalink
Illuminus

Omdat de klachten zo miniem zijn vind ik een bezoek aan de tandarts niet zo efficient. De kans is groot dat de man zegt "eerst maar even aanzien", en dat kost mij dan 30 euro.

En straks blijkt dat je door dit trauma een volledig weggeresorbeerde wortel hebt....tand verloren....en een implantaat rijker voor 2 mille....
Wat voorkomen had kunnen worden als er naar de tandarts was gegaan en er een correct trauma protocol was gevolgd. En ja...dat is vaak onder controle houden, maar ook ingrijpen als het niet goed gaat of is.

Valse zuinigheid in dit soort gevallen....

Een verzette tand moet toch veel meer pijn doen???

Zegt niet zoveel...pijn geen pijn heeft weinig relatie met wat er aan de hand kan zijn. Hangt allemaal van de situatie af.
ma, 12/06/2010 - 23:53 Permalink