paashaasje zegt bedankt

Author:
paashaasje
Posted:
wo, 12/08/2010 - 14:47
;-) Géén vragen meer over de onverklaarbare cariës.
Er staan wel enkele bruikbare dingen bij hoor.
'Durfde' me echter niet meer te mengen in de discussie.
De nutella blijft - maar ik zal wel even aandringen op foto's .Iets wat ze aangaven niet graag te doen bij kinderen.Ik ben het daar overigens wel voor een groot deel mee eens.(Je maakt ook géén foto's van het skelet om preventief te kijken of de botopbouw ok is - misschien vind je dat een vreemd vergelijk maar (teveel) röntgen bij kinderen is niet echt het beste)
Maar het lijkt me verstandig voor het sealen even een heel goed beeld te hebben van de situatie - om niet over 6mnd in hetzelfde schuitje te zitten.

Gr.
Chantal
Lieneke

Dankje voor je bericht en je hebt de clou er wel uit weten te halen, zo te lezen! Veel tandartsen vind het maar eng om foto's te maken bij die kleintjes omdat ze er dan niet meer onderuit kunnen om zo af en toe een boor in een melktandje te zetten...Misschien is het verstandig om naar een kindertandarts te gaan die hier geen vrees voor heeft.

SucceS!
wo, 12/08/2010 - 14:54 Permalink
vV

sealen zonder foto`s lijkt mij, zeker gezien het uitgebreide relaas van mijn gewaardeerd collega, geen optie...

Moet trouwens mijn respect naar u uitspreken voor de visie op voeding en de standvastigheid daarin, maak je niet veel meer mee dat iemand ruggegraat daarvoor heeft. Als ik zie op school wat voor meuk de meeste kinderen meekrijgen...
wo, 12/08/2010 - 14:54 Permalink
paashaasje

Ik ben tot nu toe altijd meer dan tevreden geweest over de familiepraktijk - die al sinds meerdere generaties bestaat.
Na een fietsongeluk op 8 jarige leeftijd ben ik zelf een voortand kwijtgeraakt en heb in een aantal voortanden kleine scheurtjes.
Door de altijd goede begleiding heb ik hier nooit meer poblemen mee gehad.

Door tijdsgebrek zijn er 3 part time tandartsen bijgekomen - en ivp bij de beide eigenaars waren we afgelopen jaren dus heleaas bij de 'nieuwe' tandartsen onder controle.
Van nu af aan dus niet meer - en ik geloof dat we daarmee al een stap verder zijn.
wo, 12/08/2010 - 14:58 Permalink
paashaasje

Uh...bedankt vV

Ach..er komen hier vaak kinderen spelen - hoor dan - lusten dit niet..eten dat niet.
Snap ik dus helemaal niks van.

Er komt hier alleen bruin brood op tafel - iedereen gaat samen aan tafel (ontbijt en avondeten)
En er wordt gewoon alles gegeten.Ook groente die ze niet lekker vinden..de bewuste 2 eetlepels...ze zijn gek op sla en zelfs spruitjes.
Er komt hier géén kant- en klaar dressing in huis - want we houden allemaal van koken - zelfs de kids helpen graag mee.
En ja...dan mag Nutella in het weekend dus wel!

Ik ben een jonge moder van 3 kids - maar hanteer toch een beetje de 'oude' waarden en normen.
Voor de opvoeding heeft schijnbaar tegenwoordig niemand meer tijd ;-(

(ja is offtopic..weet ik)
wo, 12/08/2010 - 15:09 Permalink
mecánico para …

;-) Géén vragen meer over de onverklaarbare cariës.
maar ik zal wel even aandringen op foto's .Iets wat ze aangaven niet graag te doen bij kinderen.Ik ben het daar overigens wel voor een groot deel mee eens.(Je maakt ook géén foto's van het skelet om preventief te kijken of de botopbouw ok is - misschien vind je dat een vreemd vergelijk maar (teveel) röntgen bij kinderen is niet echt het beste)
l

Het advies van de Nederlandse Vereniging voor Kindertanheelkunde is:

1) vanaf 4-5 jaar eerste foto tenzij er eerder aanleiding is. risico kind of niet
Heeft te maken met de melkwitte structuur en de afgevlakte contacten onderling
2) bij beginnende gaatjes behandeling en preventie inzetten en nieuwe foto's na 1,5 jaar!!
Dit om dat caries door de dunne glazuurkap en de open structuur van het onderliggende dentine sneller gevaren oplevert
3) Bij geen aanwezige afwijkingen is de herhalingstermijn 3 jaar

Dat ze het niet graag doen, en dus achter de feitjes aanhobbelen hebben ze 100% zelf in de hand gewerkt.
Chantal, ik hoop dat je eenklankbord vindt in de praktijk, anders is een praktijk gericht op kinderen met een ervaren kindertandarts/kindertandverzorgende ten zeerste aan te raden.

succes
wo, 12/08/2010 - 15:18 Permalink