Melktanden die niet wisselen...

Author:
Kelvin92
Posted:
di, 11/30/2010 - 20:46
Hallo allemaal.

Ik ben 18 jaar en heb nog steeds melktanden (5) in me gebit zitten en er is verteld door tandartsen dat er ook geen volwassen tand onder zit. Alleen het probleem is eigenlijk 2 melktanden precies voorin in me gebit want daar schaam ik me best voor. Want als ik praat zie je ze duidelijk en uit ervaring weet ik dat sommige er om moeten lachen.
Mijn vraag is zou dit op mijn 18e al verholpen kunnen worden door implantaten of moet ik wachten in verband met de groei van de kaak ( is mij door iemand verteld. mocht het niet kloppen verbeter me dan).

Gr Kelvin.
Groningen

Wanneer je er iets aan wilt doen, zijn er verschillende mogelijkheden, afhankelijk van de ruimte die er is, en hoe groot de melktanden zijn... De melktanden kunnen getrokken worden en vervangen door een implantaat, maar dan moet je idd volledig uitgegroeid zijn. Als tijdelijke oplossing zouden de melktanden opgebouwd kunnen worden met composiet, zodat ze meer bij de rest passen.
vr, 12/03/2010 - 12:16 Permalink
Kelvin92

Maar ik kan waarschijnlijk geen gok ermee nemen of wel? Om nu al tot een beslissing te komen om implantaten te nemen.
En als ik composiet zou nemen, wat houd dat in? Bestaat er dan een kans dat het afbreekt als ik iets hards kauw of per ongeluk ertegen aan stoot?

Bedankt voor de reactie.
vr, 12/03/2010 - 18:42 Permalink
Providentia

Maar het is minder sterk zeg je, hoe sterk is het dan? Niet dat ik om de paar maanden terug moet omdat het afgebroken is :smt003
Want ik zou graag ook een beugel wille, kan dat ook in combinatie met composiet?

Ligt er puur aan hoe je er zelf mee omgaat, bij iemand die er flessen cola mee openmaakt breekt het sneller af dan bij iemand die alleen brood eet.

Ik heb vanaf mn 15e al een stukje voortand eraan zitten, nu dus inmiddels 10 jaar. Een implantaat is zo'n 2500 euro.
zo, 12/05/2010 - 23:51 Permalink
Kelvin92

2500 euro? :o nou dat word flink overuren maken denk ik zo. Of zou dat vergoed kunnen worden door de verzekering?
Nouja me gebit is geen flessenopener dus laten we dat maar zo houden :P Wel eet ik regelmatig harde keelpastilles etc. Pepermunt, dat kan het wel hebben toch?

Ieder geval bedankt voor de reactie's ! Ik zal het eens vragen aan me tandarts.
ma, 12/06/2010 - 19:23 Permalink
Providentia

2500 euro? :o nou dat word flink overuren maken denk ik zo. Of zou dat vergoed kunnen worden door de verzekering?
Nouja me gebit is geen flessenopener dus laten we dat maar zo houden :P Wel eet ik regelmatig harde keelpastilles etc. Pepermunt, dat kan het wel hebben toch?

Ieder geval bedankt voor de reactie's ! Ik zal het eens vragen aan me tandarts.

Kan vergoedt worden maar dat is in de meeste gevalle maar tot een bepaald bedrag. En ja, 2000-2500 euro moet je ongeveer op rekenen.beetje zonde om dat nu te gaan doen, kan je beter wachten tot je bent uitgegroeid. Op de pastilles moet je gewoon zuigen iov bijten.
do, 12/16/2010 - 10:41 Permalink
evertje

ik heb dit ook gehad met 1 melktand. die viel er op een gegeven moment uit, en eronder zat niets.
heb daar nog steeds een gat, maar dat zit uit het zicht.
maar ik zou gaan sparen voor implantaten als ik jou was.
en dan wachten tot ze eruit vallen.

maar goed de tandartsen en experts hier hebben waarschijnlijk het beste advies.
do, 12/16/2010 - 12:09 Permalink
melody

hoi

ik heb hetzelfde probleem. helaas had ik geen keus. de orthodontist heeft het naar elkaar toegetrokken. daardoor staan er twee snijtanden vooraan. heel gek. dus doe dat niet bij jezelf.
wo, 11/15/2017 - 05:25 Permalink