Vergoeding Invisalign?

Author:
ellen93
Posted:
di, 12/14/2010 - 19:37
Hallo,

Ik had een vraagje over de vergoeding van Invisalign. Invisalign is afkomstig uit de Verenigde Staten en is een soort doorzichtig bidje dat hetzelfde werkt als een blokjesbeugel. Alleen kan je dit ''bidje'' kun je wel uit doen wanneer je wil. Je ziet het bijna niet zitten en daarom leek dit mij een erg prettige vorm van een beugel aangezien ik niet echt van de blokjesbeugel houd. Daarom nu mijn vraag; wordt Invisalign ook (deels) vergoed?

Alvast bedankt!

Groetjes Ellen
BJN

hetzelfde werkt als een blokjesbeugel

Dat is niet waar. Het duurt langer, er is minder detail mee haalbaar, soms kan het helemaal niet, en is beduidend duurder. Tevens wordt de techniek bestuurt door de technicus die aan de andere kant van de wereld werkt. En alleen een ervaren tandarts/orthodontist kan de plannen goed aanpassen.

Maar WEL een mooie techniek hoor!

wordt Invisalign ook (deels) vergoed?

Naar mijn ervaring en informatie is dat heel verschillend per verzekeringsmaatschappij EN polisvorm. De antwoorden die je hier gaat krijgen (?) zijn dus niet algemeen bruikbaar. En mogelijk zijn de voorwaarden (kleine lettertjes) in 2011 anders dan 2010!

De enige die je een goed antwoord kan geven is je verzekeringsmaatschappij. En pas op met de helpdesk, niet alle info die je daar krijgt blijkt achteraf de juiste... Ook zelf doorpuzzelen en goed de voorwaarden uitpluizen dus.

Verder blijft het vreemd dat je je hiervoor kunt verzekeren. Je weet tenslotte van te voren dat je het gaat doen. Alsof je een reisverzekering afsluit terwijl je weet dat je in het buitenland naar het ziekenhuis gaat, en bij de terugreis je koffer gaat verliezen. Er zijn vast mooie andere voorbeelden te verzinnen.... :wink:
di, 12/14/2010 - 20:41 Permalink
eennieuwgebit

Hoi, er zijn naar mijn weten (als leek) een paar zorgverzekeraars die het wel vergoeden. Echter betaal je bij deze zorgverzekeraars voor aanvullende tandverzekeringen wel de hoofdprijs.

Ik heb een lijstje gevonden op: http://www.independer.nl/zorgverzekering/info/vergoedingen/orthodontie… en dan op Control + F indrukken en invisalign intypen. Dan kan je zien waar wat vergoed wordt. Het kan zijn dat overstappen dus voor jou aantrekkelijker is.
wo, 12/15/2010 - 12:27 Permalink
MDJ

Dat is niet waar. Het duurt langer, er is minder detail mee haalbaar, soms kan het helemaal niet, en is beduidend duurder. Tevens wordt de techniek bestuurt door de technicus die aan de andere kant van de wereld werkt. En alleen een ervaren tandarts/orthodontist kan de plannen goed aanpassen.

Maar WEL een mooie techniek hoor!

tevens kan deze form van reguleren ook gewoon in Nederlands gemaakt worden ,(6x duurder )
alleen wil geen ortho er aan om dat zo als u al zij de prijs veel te hoog ligt ,

( mocht iedereen plotseling deze techniek willen dragen en daarvoor eerst de prijs willen betalen zou na verloop van tijd de prijs snel kunnen zakken om
dat er dan meer tijd en geld in de productie proses kan worden gestopt om deze te verbeteren )

aanschaf brackets niet nodig, [verdiend de ortho wel wat minder op zijn behandelplan want die worden zelf ingekocht ]
do, 12/16/2010 - 23:09 Permalink
MDJ

heb het ook niet over alle soorten van deze techniek zo als te LEZEN in mijn stukje tekst .
voor retentie en set-ups van 1 of 4 elementen in het front vliegen dagelijks de deur uit .

wij hebben + 100 klanten loop van de jaren gehad en iedereen die er over begon van reguleren alleen met Invisalign wil het wel mits wij als lab het 6x te laag aanbieden .
kom op .
za, 12/18/2010 - 21:34 Permalink