erg dun stukje aan voortand gezet

Author:
evertje
Posted:
do, 12/16/2010 - 12:04
Dag, beste tandartsen.

bij een behandeling heeft mijn tandarts per ongeluk een stukje van mijn voortand afgeslepen. een hoekje onderaan.
ik vroeg hem dit te herstellen.
hij deed dit, maar wat hij eraan gezet heeft is erg dun. zo dun dat je het doorschijnt en dat het donkerachtig eruitziet.

ten eerste zie je dus een donker stukje, wat ik niet echt mooi vind.
ten tweede vraag ik me af of dit dan niet erg kwetsbaar is.
ten derde: heeft iemand tips wat ik nu moet doen? weer teruggaan?
maar zien?
oja en ten vierde: waarom deed hij dit?

graag uw advies. :smt017
wilria

hoi evertje

waarom de tandarts dit deed moet je toch echt aan de tandarts zelf vragen, dat kunnen wij vanachter een pc niet beoordelen

maar het is duidelijk dat jij niet blij bent met wat en hoe hij het heeft gedaan, dus zou ik een afspraak maken bij de tandarts en samen naar een andere oplossing zoeken

succes
do, 12/16/2010 - 23:50 Permalink
evertje

nou, ik vind het erg lastig, wederom terug te moeten gaan met een klacht over de oplossing van een klacht.

is dat niet raar?

straks gaat hij het nog in rekening brengen, maar ik wil niet betalen voor herstelling van schade die hij zelf veroorzaakt heeft.
maar ik ben echt niet tevreden, je ziet een raar stuk onderaan de tand.

ik vraag me af of hij het expres slecht gedaan heeft? ja daar kunnen jullie geen antwoord op geven.
maar een stukje aan een tand hoort toch niet doorschijnend dun?

wat moet ik nu toch?
hoe zouden jullie het vinden als een patient terugkwam met een klacht over de oplossing van een klacht?
vr, 12/17/2010 - 22:54 Permalink
alpifresh

Je kunt hem bellen, mailen, brief sturen. Leg uit wat je dwars zit en vraag of hij daar een oplossing voor heeft.
Hierop kan hij uitleggen waarom het is zoals het is, of uitleggen hoe hij het meer naar je zin kan maken.
Daarna besluit jij wat je wilt doen, het laten zoals het is, of toch een nieuwe poging wagen.
vr, 12/17/2010 - 23:01 Permalink
Romy32

nou, ik vind het erg lastig, wederom terug te moeten gaan met een klacht over de oplossing van een klacht.

is dat niet raar?

Ik denk dat je er een niet al te groot punt van moet maken. Gewoon teruggaan, en laten zien waar je niet tevreden over bent.

Tandartsen zijn net mensen hoor, je kunt gewoon met ze praten en zelfs overleggen :wink:

ik vraag me af of hij het expres slecht gedaan heeft?

En ik vraag me dan weer af waarom je je dat afvraagt. Waarom zou hij zoiets doen?
vr, 12/17/2010 - 23:16 Permalink
wilria

hoi evertje

het kan misschien lastig zijn om wederom terug te moeten gaan naar je tandarts, maar er is niets raars aan hoor.

je zegt zelf dat je echt niet tevreden bent met een raar, dun, doorschijnend stukje aan je tand.

dus bel je tandarts gewoon voor een afsrpaak om dit met hem te bespreken en samen naar een oplossing te zoeken. als je niets laat weten, dan weet je tandarts natuurlijk ook niet dat je niet tevreden bent en heeft hij ook geen kans om je uit te leggen waarom hij iets gedaan heeft en het eventueel anders te doen

succes
za, 12/18/2010 - 01:11 Permalink
evertje

Hallo,
hartelijk dank voor de reacties.

misschien moet ik inderdaad weer teruggaan.

maar omdat het nu klacht op klacht wordt vind ik dat wel lastig.
bij de eerste klacht probeerde hij zich ook onder de schuld uit te draaien, volgens hem waren mijn tanden al zo beschadigd, maar op door hemzelf gemaakte rontgenfoto's van voor en na de behandeling zag je duidelijk het verschil en hij kon niet meer ontkennen dat hijzelf de schade had aangericht.

ik baal er zowiezo vreselijk van, mijn gebit was regelmatig en nu is er zichtbaar een tand die behoorlijk anders van vorm is geworden en ook korter dan de rest!

omdat hij zo moeilijk deed over de oorzaak van de schade dacht ik: voert hij dit dan misschien expres slecht uit?

als ik nu weer terugga krijg ik ook het gevoel dat het nooit goed is, maar ja mijn tand is *&%$#@ definitief al korter en afwijkend van vorm, door hem!
za, 12/18/2010 - 14:04 Permalink
Romy32

omdat hij zo moeilijk deed over de oorzaak van de schade dacht ik: voert hij dit dan misschien expres slecht uit?

Oké, nu je dit vertelt kan ik me je reactie wat beter voorstellen. Toch denk ik niet dat een tandarts expres slecht werk gaat verrichten, om wat voor reden dan ook. Zijn werk is tenslotte toch ook een beetje zijn visitekaartje.

Maar nogmaals; als je niet tevreden bent, moet je echt teruggaan.
Wat kan je gebeuren....?
za, 12/18/2010 - 15:00 Permalink
evertje

dank voor je reactie!

ik merkte vandaag dat het me behoorlijk dwars zit.
ik ga hem denk ik een mail sturen met een foto van hoe vreemd het er nu uitziet en dan vraag ik of het er zo uit hoort te zien.

verder stoort het me dat hij niet eens sorry heeft gezegd of zijn excuses heeft aangeboden, voor de definitieve schade aan mijn voortand.

waarom ik ook aarzel om terug te gaan: ik ben pas net klant bij hem en misschien is hij wel niet zo goed.
dus als hij nog verder prutst en slijpt heb ik straks geen tand meer over.
za, 12/18/2010 - 20:55 Permalink
Romy32

ik ga hem denk ik een mail sturen met een foto van hoe vreemd het er nu uitziet en dan vraag ik of het er zo uit hoort te zien.

Dat klinkt als een goed plan!

waarom ik ook aarzel om terug te gaan: ik ben pas net klant bij hem en misschien is hij wel niet zo goed.
dus als hij nog verder prutst en slijpt heb ik straks geen tand meer over.

Ik kan me voorstellen dat je aarzelt.
Eigenlijk ben je een beetje bang om hem nóg een keer aan je tand te laten knutselen, of niet?
't Is lastig voor jou om te beoordelen of deze tandarts goed is of niet, omdat je nog maar kort patiënt bent bij hem. En misschien ís hij wel goed, maar minder bedreven in dit soort behandelingen. Dat kan.

Ik ben benieuwd wat zijn reactie is op je mail met foto. Laat je het hier nog even weten? Je kunt de foto trouwens ook hier plaatsen. Misschien krijg je dan nog reacties waar je iets mee kunt.
za, 12/18/2010 - 21:26 Permalink