KIES DRAMA !

Author:
HILS
Posted:
zo, 12/26/2010 - 20:18
Ik heb twee hele gemene kiezen in mijn mond die mij al 6 maanden ongelofelijk veel
last hebben bezorgd. Ik ben het zo zat en moet het ff kwijt.
Hier komt mijn verhaal:

Het begon met een kies rechts beneden naast mijn hoektand. Er was een stukje van afgebroken en door het uitstellen van de afspraak door mijzelf en de tandarts ( wat eigenlijk ook mijn eigen schuld is ) is de boel verder gaan afbreken en uiteindelijk is het gaan ontsteken.
Ik naar de tandarts want het was vlak voor de examens en het deed ongelofelijk ZEER. Ik kreeg een noodvulling en zou uiteindelijk een WKB krijgen. Mijn tandarts is niet echt een prater, eerlijk gezegd hij praat NOOIT. Dus dat ik een WKB kreeg komt doordat ik het heb opgezocht. Maar toen kreeg ik dus oppeens een bult op mijn tandvlees..

Ik ging terug de tandarts maakte het open en zei dat ik er aan moest zuigen zodat de viezigheid eruit zou komen. Kreeg een aantal weken een behandeling en meneer wou het niet vullen omdat hij bang was dat het weer zou zwellen. Na een tijdje zou ik op vakantie gaan en bij mijn laatste behandeling heeft de tandarts er een noodvulling in gezet ik zou 4 weken op vakantie gaan, en hij zei als je terug bent maakik het af.

Zo gezegt zogedaan en ik kom lekker aan in mijn hotel. Dag 3 en boem weer een zwelling...
Ik dacht oo god wat nu?? Ik naar hetziekenhuis, daar werd ik dus doorverwezen door de dokter in het hotel.. :( Daar heb ik voor de tweede keer antibiotica gekregen en ze hadden geen mesje en de tandarts daar wou het abces openen zodat er pus uit zou kunne komen om de druk te verminderen. Er was geen mesje te vinden dusssssssss MAAR MET NAALDEN
HET WAS VRESELIJK !!!!!!!!!!!!!

Oke de zwelling werd beter door de AB en . na een weekje gingen we naar een andere stad waar wij een huisje hebben. Daar zoude we 3 weke blijven. Raad maar? WEER EEN ZWELLING. Ik ging dus zoeken naar een goeie tandarts. En die had ik gevonden ook hij vertelde me dat mijn eigen tandarts de kanalen niet goed breder had gemaakt en hij heeft me 4/5 keer behandeld met een wkb het werd er veel beter op. Kreeg voor de derde keer AB. Die tandarts zei dat als ik nog 2 weken was gebleven dat hij het helemaal had kunnen genezen maar kmoest terug naar NL. Hij maakte het dicht en zei dat k in nederland zo snel mogelijk het af moest laten maken.

Ik kreeg in Turkije ook voor het eerst een foto van mijn gebit. Mijn eigen tandarts had dat nog nooit gedaan. Daar was natuurlijk wel meer op te zien dan die ene kies.

In nederland aangekomen moest ik nog een maand elke keer terug voor een behandeling. Het was voor mijn gevoel bijna genezen dat ik oppeens een bult kreeg bij een andere kies van mij aan de linkerkant ook naast mijn hoektand. Ik kon mijn hoofdwel tegen de muur slaan ! :smt013 Nou die kies werd ook opengemaakt. DUS LIEP IK MET 2 OPEN KIEZEN !!!!!!
Waar steeds eten in kwam. Ik moet tog ook eten?????????
Op een gegeven moment kwamen er weer twee zwellingen... en de tandarts besloot toen dat hij het niet kon en verwijsde me door naar een endontoloog.

Ik was het zooooooooo zat. En ik was zoooooo bang maar tog moest ik gaan.. :smt009

De endontoloog was dus het tegenovergestelde van mijn tandarts HEEEEEEEEL erg aardig en praatte veel hij heeft 2 uur lang an mijn rechter kies lopen duwen trekken boren van alles en nog wat. Het was wel pijnloos het enige wat pijn deed was toen hij fotos ging maken het leek wel of dat ding in je mond snijd?????!!!
Maar mijn kies i nu gelukkig helemaal genezen . Ik kreeg een andere afspraak voor mijn linker kies die nog steeds open was.

En wat overkomt mij.. 1 dag voor dat ik de afspraak had kreeg ik een MEGA probleem. Afgelopen dinsdag avond begon mijn kies echt te iriteren. Ik had de neiging er steeds tegen aan te duwen of hem eruit te trekken weet niet wat het was???
De ochtend daarna voel ik dat er een dikke zwelling plaats heeft gevonden. Het werd steeds dikker en dikker en dikker. Ik belde de endontoloog op en zei of ik niet vandaag kon volgend de assistente die ik aan de lijn kreeg kon ik het wel tot morgen volhoude met pijnstillers.

Het werd avond en mijn gezicht zagt er niet meer uit .. het was zo pijnlijk en zo erg dik... het verspreide zich naar mijn oog en onder mijn kin. Ik belde de spoed tandarts omdat het nog nooit zo erg is geworden. Die zei dat hij er wle even naar wilde kijken.. hij vroeg heolang het al open was nou ongeveer 3 maanden zei ik. Hij zei dat dathelemaal niet goed was het mocht niet eens 1 dag open eigenlijk hij ging dus de kanalen wat breder maken zonder verdoving wat dus HEEL PIJNLIJK WAS en ik het uitschreeuwde. Hij deed er een noodvulling in. en ik ging naar huis kreeg geen antibiotica.

Ik kwam thuis en de zwelling verspreide zich naar mijn hals, kin, ogen , mond , gewoon mijn hele nek zelfs. Het was echt heel erg pijnlijk. De volgende dag ging ik dus naar de endontoloog waar ik een afspraak had eenmaal aangekomen schrok de assitente zelfs van mijn MELOENENHOOFD. De endontoloog keek ernaar en zei dat ik naar de kaakchirurg moest direct.

Ik kwam aan in het ziekenhuis na 2 uur ik was misselijk hoofdpijn kiespijn van alles dus.. En toen ik in de stoel lag storte ik in. Ik begon echt te janken als een baby, maar dat begrijpen jullie wel na alles wat ik heb meegemaakt. De kaakchirurg stelde me gerust en zei dat ie een sneetje zou maken. Kreeg een kap over mehoofd en eerst probeerde hij te verdoven wat waarschijnlijk niet zou helpen door de ontsteking.
Geloof me......... ik knalde haast tegen het plafond van de PIJN teon die naalden erin gingen.

Het werkte wel lichtjes... en ik kreeg een snee en er werd viezigheid uitgezogen. Ik kreeg hechtingen en er werd een stukje handschoen in gestopt zodat er nog viezigheid uit kon komen. De kaakchirurg drukte heel hard op mijn abceswat ook vreselijk veel pijn deed. Ik kreeg geen antibiotica en kmoest de volgende dag terug komen. Eenmaal thuis had ik wle pijn.. maar het werd tog heel ietsiepietsi beter. Ik ging weer en er werd weer gedrukt.. WEER PIJN.
Ook kwamen nog 3 andere kaakchirurgen kijken ... ik moest zaterdag bellen.
Zaterdag werd het een heel stuk minder .. zolang ik kon ademen en geen brok in me keel voelde zou het goed zijn zeiden ze..

Het isnu zondag en het is inderdaad minder geworden .. alleen soms prikt het heel erg en me kies voelt ook best pijnlijk aan. Het is nu meer een ei best hard..
De kaakchirurg zie dat de endontoloog moest bepalen of die eruit moest of hij er nog wt aan kon doen .

Ik moet morgen weeeeeeeeeeeer............ de zwelling is een stuk minder wat gaat er gebeuren?? IK BEN BANG

PS. heel erg bedankt voor het lezen ... en ik hoop dat NIEMAND dit meemaakt want het is echt een HEL :smt001
alpifresh

Het is zondagavond, 2e kerstdag. Er zijn gewoon niet zo veel mensen hier nu actief.
Ik ben wel actief, heb je hele verhaal gelezen, maar ik kan je echt niet vertellen wat je morgen te wachten staat. Sorry.
zo, 12/26/2010 - 21:46 Permalink
HILS

Het is zondagavond, 2e kerstdag. Er zijn gewoon niet zo veel mensen hier nu actief.
Ik ben wel actief, heb je hele verhaal gelezen, maar ik kan je echt niet vertellen wat je morgen te wachten staat. Sorry.

Ja dat is ook wel weeer zo..
Maar in ieder geval heel erg bedankt voor het lezen !
zo, 12/26/2010 - 21:50 Permalink
wilria

hoi hils

ik heb net je verhaal zitten lezen
wat een drama allemaal zeg
heb geen idee wat je morgen te wachten staat, maar wens je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte en hopelijk ben je snel van alle ellende af
ma, 12/27/2010 - 00:05 Permalink
Lieneke

Het is heel gevaarlijk wat je hebt gehad! Je had wel een bloedvergiftiging kunnen krijgen e.d.
De endontoloog gaat kijken of de kies eruit moet of dat er nog een goede wortelkanaalbehandeling kan worden gedaan of dat het puntje van de wortel moet worden verwijderd.
ma, 12/27/2010 - 09:58 Permalink
rixt

Tjee HILS, wat een verhaal!
Ik hoop voor je dat je gauw helemaal verlost bent van het probleem aan die kiezen. En ik hoop ook voor je dat je dit nooit weer hoeft mee te maken.
Heeft het schrijven van je verhaal hier op dit forum je ook wat "lucht gegeven"?

Wanneer straks alles achter de rug is, dan zou ik overwegen een tandarts te zoeken die wél regelmatig foto's van je gebit maakt en waarvan je het gevoel hebt dat ie wél met je communiceert. Mogelijk kan diegene je dan ook adviseren hoe je je gebit kunt verzorgen zodat je niet weer met dit soort problemen te maken krijgt. (Want ik denk dat je nog best jong bent en dan al twee WKB's ...).

Groeten en heel veel sterkte,
Rixt
ma, 12/27/2010 - 12:37 Permalink
HILS

Ja ik heb mijn hartgelucht.
Ik weet dat het heel gevaarlijk was wat ik heb gehad
en ik moet inderdaad een nieuwe tandarts vinden. Aangezien mijn
eigen tandarts nu met pensioen gaat krijg ik per 15 jan. een nieuwe
die hopelijk wel iets aardiger is en die wel handschoenen draagt..
want mijn tandarts deed dat niet. :smt017
Ik heb vandaag om half 3 een afspraak bij de kaakchirurg.
Ik denk ter controle.. want de zwelling is een heel stuk minder geworden
dus dat is een goed teken.

Weet iemand of die hechtingen er nu uit worden gehaald??

Dit forum heeft mij erg geholpen, het is tog fijn je hart te luchten en reacties te krijgen van mensen die er verstand van hebben.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. En ik wens iedereen een kiespijn vrij 2011 !

PS. Sorry dat ik CAPS gebruikte maar dat kwam door frustratie.
ma, 12/27/2010 - 13:09 Permalink
HILS

Ik zal ff vertellen hoe het tot nu toe gaat.
Ik was eergister dus geweest. De kaakchirurg vond het er ook al mooi uitzien.
Alleen kwam er nog wat uit dus liet hij het zitten tot woensdag.
Hij heeft verteld dat ik zo snelmogelijk naar de endontoloog moest zodat die kon bepalen
of die eruit moet of dat ik een behandeling krijg.
Alleen is het zo vreselijk moeilijk om een afspraak te krijgen bij de endontoloog !
De assistente zei dat ik pas 11 maart kon.
Nou in die tussentijd krijg ik volgens mij 3 keer een ontsteking.

Aangezien de ontsteking tussen de wortels is, vond hij het beter als die er uit zou gaan
omdat er kans is dat het weer gebeurd.

Wat zouden jullie doen? Ik ben nog maar 18 en vind het vreselijk dat ik een kies moet missen.

Morgen moet ik weer er is nog wel een klein gezwel, het doet niet meer zo heel erg pijn. :lol:
Ik hoop dat er niks geks wordt gedaan morgen... waarschijnlijk moeten de hechtingen eruit.
En dat stukje handschoen floept er ook bijna uit dus dat zal het wel zijn.

Alvast bedankt voor het lezen.
wo, 12/29/2010 - 00:26 Permalink