Wortel gebroken maar nu ontzettend veel pijn.

Author:
viersje
Posted:
di, 12/28/2010 - 12:40
Hallo, afgelopen woensdag ben ik bij de ACTA geweest omdat ik pijn had met kauwen. Fotos gemaakt etc. Moest volgens de "leraar" een wortelkanaalbehandeling gestart worden. Toen ze wilde beginnen met de wortelkanaalbehandeling kwam er nog iemand bij en die zag met een blauwe lamp dat de wortel gebroken was dus de kies moest eruit. Ik zat inmiddels al 3 uur in de stoel het was 16.30 uur. De "leraar" zei nou er is geen tijd meer om de kies te trekken maak maar schoon en doe de kies daarna maar dicht met een dikke vulling. Het meisje dat mij hielp zei toen moet ze geen verwijsbrief voor de kaakchirurg nee dat hoefde niet dat kunnen we ook hier doen. Het was net voor de kerstdagen dus zei de Leraar tegen mij mocht je morgen nog pijn hebben bel dan dan trekken we hem eruit. Het meisje zou een brief maken voor mij met wat er aan de hand is met de kies voor plaatsvervangende tandartsen want ze gaan 1 week dicht. Inmiddels was het 17.45 uur en om 18.00 uur moet iedereen uit het pand zijn. Het meisje kreeg de brief niet geprint die zou ze dan wel opsturen. Heb de brief nog steeds niet ontvangen. Het werd 1ste kerstdag en ik kreeg al wat pijn wat kunnen onderdrukken met diflufenac (schrijf het waarschijnlijk verkeerd). 2de kerstdag tegen een uur of 4 s'middags nog meer pijn. Toen maar de doktersdienst gebeld want dat kon ik doen volgens de leraar van de Acta. Nou er was geen tandarts meer die dienst had. Ja of ze moesten er 1 oproepen en dan waren de kosten 200 euro plus behandelingskosten. Heb toen maar even gewacht. Inmiddels maandag nog meer pijn straalt uit naar mijn oren en kaak. Weer gebeld met de doktersdienst nou ik kon bij een vervangende tandarts terecht. Beredruk. Eindelijk aan de beurt hele verhaal uitgelgd nou er moest een foto gemaakt worden. Zegt die tandarts ik zou een wortelkanaalbehandeling doen. Zeg ik dat hoeft niet meer want de wortel is gebroken. Zegt hij hoe zie je dat dan je ziet niks op de foto ik dus weer alles uitleggen. De tandarts sprak gebrekkig Nedelands en de assistente heeft hem alles weer uitgelegd. Ik zei toen kunt u geen verwijsbrief schrijven voor de kaakchirurg zegt hij nee dat kan ik niet doen dat mag ik niet alleen je eigen tandarts. PFFFFF Was er helemaal klaar mee. Komt er nog een assistente binnen die zei u zit hier verkeerd Acta patienten moeten naar tandartsen in Almere stad. Er was ons ook van te voren verteld dat we 200 euro mee moesten nemen. Zegt de tandarts ik geef Ibrobrufun (weer fout) en antibiotica (Ammocelinne). hij zei ik geef je 15 pijnstillers. Maar ik was een beetje kwaad geworden omdat het net leek alsof ze mij niet begrepen. Zegt hij nou weet je wat ik geef je 25 pijnstillers en de behandling is gratis. Dit vond ik helemaal belachelijk. Maar ja ik stond weer buiten. Toen ik thuis was was ik helemaal opgefokt. Ik heb de kaakchirurg gebeld en die zei toen een plaatsvervangende tandarts mag ook een verwijsbrief uitschrijven en dan kan u meteen hier terecht. Nu inmiddels 1 dag verder 3 antibioticapillen, 3 pijnstillers en 1 paracetamol verder nog steeds pijn ik stond vanochtend op en het was niet te harde. Ik weer bellen nu naar de huisarts. Die schrijft mij sterkere pijnstillers voor. De doktersdienst gebeld kreeg weer een nieuwe tandarts ik bellen jaaaaa het is heeeeel druk. Is de pijn ergggg. U kunt ook nog vanavond bellen als het niet te harde is of misschien morgenochtend.
Ik hoorde in de spreekkamer bij de vervangende tandarts dat bijna alle tandartsen collectief met vakantie zijn deze weken. Dit is toch te belachelijk voor woorden. Ik ben echt super kwaad. Kiespijn is 1 van de ergste pijnen die er is en ze doen het maar af alsof je een beetje pijn hebt. Ja ik moet maar wachten tot ik een dikke wang krijg of lekker fijn de ontstekking doorslaat naar andere delen in het lichaam.
Wat kan ik nu het beste doen want ik weet het eerlijk gezegd niet meer.
Ik wil ook een klacht indienen dit kan toch niet gewoon op een doordeweekse dag en er is maar 1 waarnemend tandarts in heel Almere.
HILS

Ik weet echt hoe erg het is als je steeds overal heen gestuurd wordt en er uiteindelijk niks
gedaan kan worden. Heb zelf ook echt een trauma er aan overgehouden.
Ik zou eigenlijk echt niet weten wat je zou moeten doen..

Ik weet wel dat als je naar de huisarts gaat dat hij/zij je wel kan doorverwijzen naar het ziekenhuis.
Tenminste dat was bij mij gedaan. Maar ik had een abces.. dus een ontsteking.

Het spijt me verder weet ik het echt niet.
Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop echt voor je dat je geen ontsteking krijgt.
Dat is echt heel erg pijnlijk en ook nog eens heel erg gevaarlijk.
wo, 12/29/2010 - 01:12 Permalink