drie delige brug

Author:
Delphine
Posted:
za, 01/01/2011 - 11:25
Na veel gedoe is vorige week een brug geplaatst. Deze brug heeft aan de voorkant het aanzien van drie delen maar de achterkant is een grote dikke plak. Op de nota staan de vermeldingen R25el.nr 23 kroon / R25 el.nr 21 kroon en R40 el.nr 22 brugtussendeel - dummy. De brug zou dus echt uit 3 delen moeten bestaan. Kan ik mijn tandarts hierop aanspreken.

Voor het plaatsen van de nieuwe brug is de oude brug is verwijderd, op de betreffende nota stond het verwijderen twee keer berekend. Ik heb de tandarts om uitleg gevraagd maar dat is normaal zegt ie het betreft twee handelingen.
TechniekerJeetje

Je brug is een vervanging voor drie elementen (delen) en is dus ook zo gemaakt. Er valt dus niks op aan te spreken!!!

Dat ie aan de achterkant als èèn deel aanvoelt is logisch te verklaren. Het brugtussendeel, dus de dummy, moet vast zitten aan de beide delen ernaast. Om tot een acceptabel en mooi resultaat te komen wordt deze verbinding meestal zo ver mogelijk naar achteren gelegd en kan het voorkomen dat deze verbinding wat dikker wordt. Als dit te dun is zou de brug kunen breken.
Hier gaat letterlijk het spreekwoord op dat als het niet uit de lengte komt, dan komt het uit de breedte... (de stevigheid hier dan)

Voor het verwijderen heeft ie twee delen moeten behandelen (twee pijlers), logisch dat dit dan ook twee maal wordt berekend.

Niks mis met de brug en niks mis met de nota lijkt mij........
za, 01/01/2011 - 13:12 Permalink