Ik ben zeer lange tijd niet bij een tandarts geweest niet vanwege angst maar vanwege de kosten. Inmiddels denk ik dat mijn gebit wel vergaan is (ik heb geen enkele tand meer intact). Nu heb ik me dit jaar weer verzekerd met tandheelkunde in het pakket en wil ik het gebit op laten knappen. Nu denk ik dat ik aan een kunstgebit moet. Ik ben nog niet bij een tandarts(moet nog naar een tandarts opzoek) geweest en zie er eigenlijk wel een beetje tegenop ik zie ook staan dat er veel mogelijk is met implantaten. Nu kwam ik op deze site door een tandarts te zoeken in Veenendaal maar ik wil eigenlijk eerst wat informatie over de mogelijkheden voordat ik er geld in ga steken. Mijn tanden zijn behoorlijk afgebrokkeld en ik denk dat er ook wel wat ontstekingen zitten. Maar hoe gaat het nu als je alles laat trekken wordt er dan gelijk een gebit ingemaakt (ik denk dat als ik een kunstgebit moet ik het liefst een klikgebit zou hebben) of moet het tandvlees eerst een beetje genezen voordat je een gebit erin krijgt?
Re: Lang niet bij een tandarts geweest
Je hoeft tegenwoordig niet meer zonder tanden de straat op.
Als ze inderdaad alles eruit gaan halen kun je eerst bij een tandprotheticus een "noodgebit" laten maken en dit
gebit neem je mee op de dag dat ze alles eruit gaan halen en doe je het "noodgebit" in.
Dit is tevens je wondverband.
Maar ik zou wel eerst even je zorgverzekeraar bellen want als je je net pas verzekerd hebt kan het zijn dat je de eerste paar maanden nog niets vergoed krijgt. En uiteraard ook meteen naar een tandarts gaan om een plan om te stellen voor jou.
Ik wil je veel succes en sterkte wensen.
Groeten,
Marscha