Afgelopen maandag heb ik een wortelkanaalbehandeling gekregen in een tand in de linker bovenkaak (tussen voortand en hoektand in)
Had daar sinds 3 dagen hevige last van inclusief oorpijn.
Maandag zijn er foto's gemaakt en is deze behandeld, bleek een forse ontsteking in te zitten. Na afloop van de behandeling werd ik toen ik op stond erg bleek en begon te klappertanden en te bibberen.
Thuis gelijk naar bed gegaan en het ging iets beter. De klachten daarna waren nog steeds een dik gevoel ik bovenlip, wang en bovenkaak ri. jukbeen.
Ook pijn om een vreemde plek. 2 dagen na de behandeling heb ik me moeten ziekmelden omdat ik me dusdanig slecht voelde.
Dezelfde dag nog (woensdag) naar de tandarts geweest en een nieuwe foto laten maken (niets vreemds op te zien).
De plek van de pijn is de weg die de naald van de verdoving heeft afgelegd (van ongeveer de hoektand tot naast de neus)
Zekerheidhalve heb ik antibiotica voorgeschreven gekregen (3x daags Mylan Amoxicilline, 1 week lang) om mogelijke resterende bacterien alsnog te doden. Volgende week dinsdag moet ik even telefonisch overleggen hoe en wat.
Ik kom nu net het bed uit, voel me nog steeds niet super (wordt vermoedelijk weer ziekmelden) en mijn wang voelt niet alleen dik, deze is nu ook daadwerkelijk dik. Beetje beurs aan de binnenkant ook.
Er is geen sprake van koorts trouwens; ik schommel tussen de 36.1 en 37.3.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt :)
Had daar sinds 3 dagen hevige last van inclusief oorpijn.
Maandag zijn er foto's gemaakt en is deze behandeld, bleek een forse ontsteking in te zitten. Na afloop van de behandeling werd ik toen ik op stond erg bleek en begon te klappertanden en te bibberen.
Thuis gelijk naar bed gegaan en het ging iets beter. De klachten daarna waren nog steeds een dik gevoel ik bovenlip, wang en bovenkaak ri. jukbeen.
Ook pijn om een vreemde plek. 2 dagen na de behandeling heb ik me moeten ziekmelden omdat ik me dusdanig slecht voelde.
Dezelfde dag nog (woensdag) naar de tandarts geweest en een nieuwe foto laten maken (niets vreemds op te zien).
De plek van de pijn is de weg die de naald van de verdoving heeft afgelegd (van ongeveer de hoektand tot naast de neus)
Zekerheidhalve heb ik antibiotica voorgeschreven gekregen (3x daags Mylan Amoxicilline, 1 week lang) om mogelijke resterende bacterien alsnog te doden. Volgende week dinsdag moet ik even telefonisch overleggen hoe en wat.
Ik kom nu net het bed uit, voel me nog steeds niet super (wordt vermoedelijk weer ziekmelden) en mijn wang voelt niet alleen dik, deze is nu ook daadwerkelijk dik. Beetje beurs aan de binnenkant ook.
Er is geen sprake van koorts trouwens; ik schommel tussen de 36.1 en 37.3.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt :)
Re: Vreemde klachten na wortelkanaalbehandelin
Klinkt aannemelijk, daar zat ik ook aan te denken. Vreemde is dat dit type verdoving al jaren door deze tandarts gebruikt wordt (en in 2008 heb ik ook een wortelkanaalbehandeling gehad, waarbij ik dus geen problemen had na afloop.
Tandarts ha het over een mogelijke bloeduitstorting die de pijn veroorzaakt
Pijn in het gebied waar de prik is gegeven wordt langzaam aan minder (hoewel lachen pijnlijk is). Wel continu hoodpijn (voorhoofd en tussen de ogen) vermoedelijk door de antibiotica.
Bovenlip, wang en gebied onder jukbeen voelt nog steeds dik aan.
Geen idee of ze er gisteren er ook zat, foto was schoon in ieder geval
Abcess is die vrijdag 17-12 open gegaan ontsteking zat deels onder het linker jukbeen (daar op drukken en de rotzooi kwam eruit)
18-12 t/m 24-12: zwelling en pijn nam steeds verder af. kuur stopte op de 23e
25-12 t/m 31-12: geen klachten
01-01: klachten 's nachts verspreid over linkerbovenkaak (geen koorts 36.4), dusdanig dat slapen onregelmatig was en regelmatig uit bed (liggend stuk meer pijn dan staand)
02-01: klachten verspreid over linker bovenkaak + linker kaakgewricht + linker oor na het trainen buiten en 's nachts tijdens slapen (geen koorts 36.4), weer slecht geslapen hier door
03-01: consult vervangende tandarts (eigen op vakantie): tanden/kiezen goed, foto van linksboven was schoon, tandvlees ontstoken vermoedelijk door tandsteen eronder -> gel mee en een 2e antibiotica kuur, dit keer iets hoger gedoseerd (geen koorts 36.8)
04-01: consult paradontoloog (in het verleden bij gelopen): tanden en kiezen goed, zenuwen van tanden en kiezen goed, geen ontstoken tandvlees, pocketdiepte niets bijzonders (tov van 3 jaar geleden niets bijgekomen). Overzichts foto van het volledige gebit gemaakt: niets op te vinden. Geen reden om daar verder te behandelen
pijn die dag soms wat flauwtjes
05-01: geen pijn in de kaak, wel in de namiddag hevige pijn rechteroor, maar deze is inmiddels ook weer weggetrokken. Geen koorts (36.8)
Tandvlees ziet er goed uit.
pijnlijke lymfeklieren (op aanraking) alleen in de hals onder de linkerkaak t.h.v kiezen, geen zwelling. net als 2-3weken geleden
Maandag in ieder geval overleg met eigen tandarts en dan even verder kijken. Huisarts kan vrees ik ook weinig (of oor moet toch doorzetten, dan wordt het een ander verhaal)