kies getrokken hele dikke kaak

Author:
liek1977
Posted:
di, 01/04/2011 - 17:09
:smt010 ben zo bang voor de tandarts maar ga er wel gewoon heen.
nu had ik last van mn kies net voor de kerst.. en mijn geweldige tandarts heeft m gevuld.. moest helft van de vulling eruit halen want zat gaatje onder aan zijkant.
goed.. no problems.. tot dag voor oud en nieuw.. t begon pijn te doen... dus.. tandarts gebeld.. 3 januari geweest en gezegd.. trek r maar uit. nu zag de tandarts dat dit voor mij wel beter was dus zogezegd zo gedaan.
mn wang was ook opgezet al, voor dat de kies eruit ging.
er is een klein stukje wortel achtergebleven. maar dat komt er vanzelf uit zij de tandarts.
vandaag had ik zo n pijn. de zwelling is hard en rood en loopt door naar mn keel. ik lijk op han pekel nu.,
beste vent.. maar dan weet men wat voor te stellen bij mn kaak en onderkin.
en ja hoor... weer tandarts gebeld. peniciline gekregen, helpt dat.. en ik moet over twee dagen terug komen.

en ik..ben zo n stress kip.. ben bang dat k heeel lang met pijn ga lopen..
dus de vraag.. heeft iemand dit ook meegemaakt. en zoja.. gaat t over met peniciline..
tis natuurlijk bij iedereen anders. maar toch..
k durf niks te eten, heb zo n honger.,. maar ben veel te bang dat t in mn gat komt.. hoe lang duurt dat voor t dicht is..
ik vraag al diie dingen nu maar hier.. want anders word mn tandarts gek van me.. hihi.. k eb al gezegd dat k een abbo heb bij m.. brrrr en k vind t zo eng.. wat wil ie donderdag.. alleen kijken neem k aan of t de goeie kant op gaat..?? :smt010
liek1977

nou .. een dag verder.. peniciline in combi met heleboel inbru uit zakjes.. dat helpt enigszinds tegen de pijn.
maar.. vannacht.. zo n pijn.. werd weer erger.. k kreeg extra pijn in mn oor dus.. ik weer medicijnen en een watje in mn oor gedaan. dat leek te helpen.. zo kon ik half drie mn bed weer in met houdbare pijn.
toen ik echter rond uur of 5 half 6 weer wakker werd haalde ik het watje eruit.. dat voelde verder gewoon het zelfde. alleen mn kaak.. die werd geiljk weer opgezetter..
ohhh ik weet niet wat k moet doen tegne de pijn.. hoe komt dit.. wat is dit.. zo opeens..
groetjes.. huilend liekje :smt010 :smt010 :smt010 :smt009
wo, 01/05/2011 - 07:12 Permalink
liek1977

ohh my godddd mn kaak is zo pijnlijk en zooo dik nog..
gister bij huisarts geweest.. het is zo ontstoken, moet spoelen met waterst.p 4xpd brufen 3x pd amoxicilline 3x pd. zaldiar 4x pd. dan nog al mn andere medicijnen die k dus al had.. inclusief een maagbeschermerdje nu..
straks naar tandarts.. maar kan mond niet ver open doen.. pffff
en dan nog bobbel onder mn tong..dokter zegt dat k moet spoelen met listerine ofzo..
kijk zo wazig uit mn ogen.. ben zo vreselijk moe..
hoop zo erg dat t snel minder word de pijn..
en kan het kloppen dat het in de avond en nacht erger word dan..
k hoop dat iemand dat weet.. en ik doe rustig aan overdag.. dus.. wrom zou t zo veel erger worden in de aovnd..
do, 01/06/2011 - 06:46 Permalink
Snoop21

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad.
Verstandskies laten trekken bij de kaakchirurg, want de kies bleek ontstoken te zijn.
de 1e 4 dagen viel het mee, daarna werd de pijn zo erg dat ik s'nachts om de 2 uur wakker werd want dan verging ik van de pijn en hielpen mijn pijnstillers(brufen + paracetamol 500) simpelweg gewoon niet meer.
En bij mij werd het ook erger, vooral in de avond en in de nacht. Overdag kon ik het uithouden.

Toen terug gegaan en antibiotica gekregen, na 2 dagen heb ik heerlijk kunnen slapen en geen pijn meer gehad, alleen een beetje stijfheid.

Dat het gat dichtgaat kan wel eventjes duren, ik heb nog steeds een spleetje bij de plek waar hij er is uitgehaald, en hij is al in oktober eruit gehaald...

Succes, ik weet hoeveel pijn het doet!
do, 01/06/2011 - 19:30 Permalink
liek1977

bedankt voor reacties..
nou k was dus terug bij tandarts geweest voor mn eigen gemoedsrust..
hij schrok ook wel beetje had k t idee.. ik liet het briefje zien waar ik alle medijcijnen op had geschreven. tandarts zei.. ik had gedacht dat het al een stuk beter zou zijn.
hij heeft alleen gekeken dus.
maandag wil hij me weer zien.
vannacht.. is de ontsteking open gegaan bij mn kies zelf.. ja waar anders.. t kan niet uit mn wang komen lopen hoop ik.. :oops:

maar goed.. t smaakte beetje vies dus spuugde k wat in was bak..
beetje pus met bloeed denk k zelf.. :smt019
de druk werd wat minder.. en ikheb gewoon 4 uur kunnen slapen. :smt015 . heeeeerlijk..
helaas was t vandaag weer wat dikker.. :smt010

maar vraag me af.. k had ergens gehoord dat je moet zuigen om t vuil er uit te halen.. maar dat geloof k dus niet zo. dus doe k t niet.. :smt018 :wink:
k probeer wel beetje te masseren op mn wang.. pijnlijk.. maar dan hoop k dat die ontsteking eruit gaat.

weet iemadn of het nu de goede weg op gaat.. nu t open gaat enzo.
hoop dat k duidelijk genoeg omschrijf wat k bedoel.
thnx..
liek
vr, 01/07/2011 - 14:41 Permalink
liek1977

nou mijn peniciline is op.. klaar met de kuur.. klaar met heel veel van de medicijnen.. heb alleen nog die zaldiar heb k..
dus.. en spoelen.. morgen weer terug naar de tandarts..
en nu vraag k me nog af.. werkt die peniciline nog door..
gaat dat laatste stuk harde wang vanzelf weg.. of moet k er op drukken.. morgen aan tandarts vragen..
een vriendin die hier was... zei dat ze het ook had gehad. bij de tandarts gingen ze de ontsteking er echt uit drukken.. kan dat?? vond t beetje wazig hoe ze t vertelde.. maar toch..heeft iemand dat mee gemaakt of kan iemand vertellen of dit echt zo gebeurd.
ik moet r niet aan denken dat er morgen op gedrukt word.. laat maar.. dan doe ik het zelf wel.. gister dus gedaan.. wang stuk minder daardoor.. maar toch.. nu doe k t niet meer.. te pijnlijk hoor..
hou jullie op de hoogte morgen..
truste voor nu.. xx
zo, 01/09/2011 - 22:47 Permalink
liek1977

ff op de hoogte houden.. na een enerverend weekje.. elke x langs tandarts of dokter.. wil ik kwijt.. dat ik de week erna met schimmelinfecties zat door mn medicijnen.. een heleboel medijcjnen verder ben.. en nog steeds een klein dik plekje bij hoek van mn kaak..wang heb..
k laat t zo.. zal vast wel over gaan voor k een jongetje ben.. ga r van uit dat t goed komt..
pijn is houdbaar.. niet echt pijn dus..
bedankt voor t lezen.. xx :smt003 :smt006
di, 01/18/2011 - 06:16 Permalink