Hallo,
Ik heb vorige week te horen gekregen dat mijn tandvlees ontstoken is.
Nu moet ik van de mondhygienist stokers en flossdraad gaan gebruiken.
Alleen ik kan totaal niet overweg met het flossdraad! of het blijft er tussen hangen of het schiet weer tussen de kiezen weg!
Kan ik ook alleen stokers gebruiken? want dat lukt me wel aardig tot nu toe!
En wanneer zie je verbetering van ontstoken tandvlees?
Ik moet over 2 weken weer heen namelijk, en wil natuurlijk wel kunnen laten zien dat ik mn huiswerk heb gedaan... :lol: :lol:
Ik heb vorige week te horen gekregen dat mijn tandvlees ontstoken is.
Nu moet ik van de mondhygienist stokers en flossdraad gaan gebruiken.
Alleen ik kan totaal niet overweg met het flossdraad! of het blijft er tussen hangen of het schiet weer tussen de kiezen weg!
Kan ik ook alleen stokers gebruiken? want dat lukt me wel aardig tot nu toe!
En wanneer zie je verbetering van ontstoken tandvlees?
Ik moet over 2 weken weer heen namelijk, en wil natuurlijk wel kunnen laten zien dat ik mn huiswerk heb gedaan... :lol: :lol:
Re: ontstoken tandvlees
Als je de tandenstoker goed gebruikt zie je na enkele dagen al dat het tandvlees wat minder gaat bloeden. Als je er net mee begint is het soms wel even schrikken, al dat bloed. Maar toch doorgaan. Na 7-14 dagen kan het bloeden - en dus de tandvleesontsteking - al grotendeels verdwenen zijn. De mondhygiënist zal dat zeker opmerken en je ziet zelf ook dat je tandvlees mooi rose is en beter aansluit.
Het is pas helemaal goed als het tandvlees totaal niet meer bloedt tijdens het stokeren (dus helemaal geen bloedsporen meer als je tandpasta uitspuugt). Stel dat het lukt, en je stokert dan vervolgens 2 of 3 dagen niet, dan zie je, zeker weten, dat het weer wat gaat bloeden. Het wordt dus meteen afgestraft. Dus wel volhouden!
Bij veel mensen bloedt het tandvlees een beetje bij stokeren of tijdens het poetsen. Het is echt niet normaal, je hoort geen bloed te zien!
Toen hij de stoker bij mijn voortanden deed ging het bloeden.
ik heb dit zelf trouwens nooit met het tanden poetsen! en als ik nu stokers gebruik bloed het ook nergens :smt017
De reden dat ik flossdraad nogal moeilijk vind is omdat ik een spalk enz heb van de orthodontist. Dus ik kom daar met het flossdraad niet tussendoor.
Als ik de stoker gebruik merk ik ook dat de tandenstoker aan de achterkant tegen mijn spalk aankomt. is het dan wel goed? want verder dan dat kan ik er hem er dus niet tussen krijgen.. :smt001
Ik heb onderaan wel een hard wit laagje bij de rand van me tandvlees.
Dit is dan tandsteen als ik het goed begrijp? :smt017
Heeft het dan nu wel zin om volledig te gaan stokeren enz?
Want bij mn volgende bezoek(over 2 weken) gaat hij pas mn tandsteen enz verwijderen... :smt001
(hoe vaak moet je stokeren per dag eigenlijk?)
Ik zie nu onderaan dat het net lijkt alsof mn tandvlees een beetje een witte kleur wordt daar, is dat dan wel goed? het lijkt zo raar! :smt017