Dikke wang na wortelkanaalbehandeling

Author:
regenboog3
Posted:
do, 01/13/2011 - 11:08
Gisteren heb ik bij de tandarts een wkb gehad en dat viel me alles mee. Het hoefde niet verdoofd want vorig jaar heeft die kies ook al een wkb gehad, het was toch weer wat ontstoken. Na een AB kuur ws dus gisteren de behandeling. Na afloop vroeg ik aan mijn tandarts (zij weet hoe vreselijk bang ik altijd ben) of ik pijn kon verwachten. Nee hoor was het antwoord. En ik kreeg opnieuw een AB kuur mee.
's Avonds ging ik door de grond van de pijn: kloppen bonken... Nu de volgende ochtend is de pijn ietsjes afgenomen maar heb ik een hele dikke stijve wang ik kan wel huilen. Heb de tandarts gebeld en moet het nog een dagje aankijken.
Echt ik haat dit! Ik dacht dat ik er vanaf zou zijn, ik zie mezelf al weer bij de kaakchirurg heftige drama;s meemaken. Heb al e.e.a. meegemaakt in het verleden.
Is er iemand die ook een dikke wang had na de wkb? En die "vanzelf" overging? Ben het vertrouwen nu een beetje kwijt...
mecánico para …

Feitelijk heeft ze gelijk, maar een herbehandeling voroaf met AB en achteraf weer............en dan NIETS kunnen verwachten vind ik zelf nogal stompzinning van die tandarts. Waarom geeft ze dan in hemelsnaam AB? Sowieso, is net heel nederland bij kleine ontstekingen van de AB af gaan de herbehandelingen voor een resistentie op termijn zorgen.
Die zwelling komt door een verstoren van de balans die er was. Na het schoon maken gaat je eigen afweer vaak even hard tekeerom de prikkel van buiten af te weren. Dan zie je vaker dat de zwelling ontstaan daardoor pijn oplevert terwijl het eigenlijk een teken van genezing is.
Maar -1 punt voor die tandarts qua communicatie
do, 01/13/2011 - 11:14 Permalink