Dit jaar een nieuwe betere verzekering afgesloten en volgende maand ga ik al mijn tanden en kiezen eruit laten halen.
na 8 jaar pijn van paradontitisch en andere ellende heb ik er genoeg van.
Alleen nu al moet ik 1 drievlaksvulling hebben en maar liefst 8 komposietkronen. En dan natuurlijk nog 4 keer voor de paradontitisch.
Ik ben bij menzis verzekerd, tandarts 3
alles wordt zo'n beetje vergoed alleen de materiaalkosten en techniekkosten niet.
En ik wil een klik gebit, en ik ben benieuwd of daar dezelfde basisvergoeding voor is als die van een gewoon gebit.
Kan iemand mij globaal vertellen wat ik daar ongeveer aan kwijt zal zijn?
na 8 jaar pijn van paradontitisch en andere ellende heb ik er genoeg van.
Alleen nu al moet ik 1 drievlaksvulling hebben en maar liefst 8 komposietkronen. En dan natuurlijk nog 4 keer voor de paradontitisch.
Ik ben bij menzis verzekerd, tandarts 3
alles wordt zo'n beetje vergoed alleen de materiaalkosten en techniekkosten niet.
En ik wil een klik gebit, en ik ben benieuwd of daar dezelfde basisvergoeding voor is als die van een gewoon gebit.
Kan iemand mij globaal vertellen wat ik daar ongeveer aan kwijt zal zijn?
Re: het is zover
:smt015
Wij mensen, dus patienten/klanten van een tandarts weten eigenlijk niets van code's etc af
wat tandartsen gebruiken.
Dus lijkt me dit een hele normale vraag die TS stelt.
Informeren bij de verzekering, ja daar kan je informeren over hoeveel je terug krijgt, wat er vergoed wordt etc maar
die kunnen je niet vertellen wat de tandarts rekent.
De vrijwilligers die hier pro-deo vragen beantwoorden vinden het over het algemeen niet zo nuttig om teksten in te kloppen die al eerder getikt zijn en met een enigszins pro-actieve zoekhouding vrij snel op je scherm staan.
Mochten er na alle info uit de zoekfunctie nog gerichte vragen overblijven, dan is er vast iemand bereid om alsnog die overblijvende vragen te beantwoorden.
De zoektekst opzoeken en kopieren, is toch niet teveel gevraagd ? :smt017
Is een beetje pro-actieve houding van een gebruiker dan te veel gevraagd?
Ik neem aan dat er globaal wel een prijs van op te geven is.
Maar goed, de 26ste ga ik heen en hoor het dan wel.
Maar ''bedankt'' voor het fantastische snelle antwoord waar ik echt ontzettend veel aan heb.
Hoeveel implantaten?
Wat voor suprastructuur?
Drukknoppen, steg-dolder?
Hier is geen 1-duidig antwoord op te geven.
Zo gauw je weet wat er gemaakt gaat worden zou ik het nog eens proberen.
En dan nog heb je het prijsverschil wat er speelt.
Het wordt dus een normale en de kosten daarvan zijn om je een rolberoerte te lachen. zo goed als alles wordt vergoed dus dit jaar ben ik niet wederom 2000 euro kwijt aan mijn bekkie zoals de afgelopen vier jaar. Ben nu al 8000 euro kwijt en heb nog steeds de hele dag pijn.
Wel jammer vind ik dat je hier wel vragen kan stellen maar dat je eigenlijk zelf zoveel moet weten dat de vraag
dan overbodig wordt omdat je dan al antwoord kan geven op je eigen vraag.
ongeveer €7000 kost als je je eigen tanden nog hebt.
Verder eens met Illuminus.
Succes verder.
Misschien informeren je eigen tandarts?
Kan dit forum net zo goed worden opgeheven ......dus een prima idee.... :smt016
Mijn account mogen jullie in elk geval wel sluiten....wat een bagger forum is dit :smt014
Succes verder in elk geval met geld uit mensen hun zak kloppen..... :smt019
daar zijn jullie in elk geval wel goed in. :smt003
byeeeeee
:roll:
Wegwezen dan.