Verschuiving tanden na het trekken van een kies?

Author:
Beugelbekkie86
Posted:
zo, 01/16/2011 - 23:30
Hallo allemaal,

Donderdag (13 februari) is mijn verstandskies (rechtsonder) getrokken. Het trekken ging heeeel snel.. hij heeft heel wat druk moeten zetten en ik dacht even dat mijn kaak het zou begeven... Tot nu toe heb ik dan ook geen pijn gehad... af en toe steekjes maar meer ook niet! Wat ik wel heel vreemd vind is dat het waarschijnlijk is gaan ontstekken.. (wit spul in de wond en een VRESELIJKE geur). Ik spoel regelmatig met lauw zout water en spoel het uit met een monoject. Een beetje jammer van de ontsteking.. maar ach.. kan gebeuren! Waar ik wel ONTZETTEND van baal is dat mijn onderste hoektand ontzettend veel drukt op mijn voorste ondertanden.... (DIT TERWIJL DE BEUGEL NOG IN MIJN MOND ZIT). Het is alsof mijn tanden onderin zijn verschoven... de tand is nu ook nog eens verschoven..

Kan dit liggen aan de druk die de kaakchirurg heeft gelegd bij het verwijderen van de kiezen? want ik snap er helemaal niks meer van... Het komt een beetje ongelegen aangezien ik tegen het eind van de behandeling zit... Vind het maar vreemd en ik snap er werkelijk niks van.. Iemand enig idee?
grace

Toen ik je verhaal las, dacht ik, hoe kan je nou iets trekken met je beugel in. Heb je overleg gehad met je ortho?

Kijken of ik je begrijp :smt017 : je draagt n beugel en je hebt 1 verstandskies laten verwijderen. Die kies is ontstoken (waarom ga je niet terug of bel je). Je hebt het gevoel dat een hoektand op je voorste tanden drukt (dit begrijp ik niet want je hebt nog een hele rij kiezen voor je hoektand zitten). Je ziet dan een tand (welke?) is verschoven. Concreet: kunnen je tanden verschuiven door t trekken van 1 kies (achterste verstandskies, die ook nog ontstoken is). Begrijp ik je zo goed? Is je kies nog steeds ontstoken? Ben je terug geweest?
ma, 01/17/2011 - 23:43 Permalink
Beugelbekkie86

Toen ik je verhaal las, dacht ik, hoe kan je nou iets trekken met je beugel in. Heb je overleg gehad met je ortho?

Kijken of ik je begrijp :smt017 : je draagt n beugel en je hebt 1 verstandskies laten verwijderen. Die kies is ontstoken (waarom ga je niet terug of bel je). Je hebt het gevoel dat een hoektand op je voorste tanden drukt (dit begrijp ik niet want je hebt nog een hele rij kiezen voor je hoektand zitten). Je ziet dan een tand (welke?) is verschoven. Concreet: kunnen je tanden verschuiven door t trekken van 1 kies (achterste verstandskies, die ook nog ontstoken is). Begrijp ik je zo goed? Is je kies nog steeds ontstoken? Ben je terug geweest?

Wat klinkt het verhaal verschrikkelijk als ik het in jou bewoording lees zeg!
Ten eerste: Ja uiteraard.. in overleg met mijn tandarts & de kaakchirg is de kies verwijderd. Ten tweede: uiteraard heb ik gebeld met het ziekenhuis en mijn verhaal gedaan... zij vertelde me dat ik moest blijven spoelen met zout water en dat het dan vanzelf over zou gaan. Dat is inderdaad het geval.. de wond is heel wat rustiger geworden. Ik heb ondertussen ook een afspraak gemaakt bij de ortho om te kijken naar het geheel. Ik heb inderdaad het gevoel dat door het trekken van die kies... het een en ander is veranderd in mijn onderkaak. Ik voel druk op al mijn kiezen.. dit heeft na een aantal dagen geleid tot het verschuiven van een tand. Het gaat om de voortand die precies naast de hoektand ligt..(onder in de kaak).

Dus mijn concrete vraag is:

Kan het trekken van een kies resulteren in het verschuiven van andere kiezen?
di, 01/18/2011 - 16:29 Permalink
grace

Ik ben geen ortho maar ik wil je wel zeggen dat ik t heel naar vind wat je is overkomen. Ik kan mij voorstellen dat je pijn hebt gehad, geschrokken bent van de ontsteking, de geur (ik zou echt een paniek aanval krijgen) en bang bent dat t niet goed komt. Weet je voortanden zitten in kaakbot, dat verschuift niet snel, doordat je kies getrokken is zijn er wel zenuwen geraakt. Je gaat al snel naar je ortho toe, en je hebt gedaan wat je kon doen. Een ontsteking wil niet zeggen dat alles verkeerd is gegaan. Ik hoop dat dit je een beetje troost geeft. Zet m op he. Laat ons weten wat je ortho gezegd heeft. Schouderklopje.
wo, 01/19/2011 - 00:10 Permalink