Hallo,
Ik heb een vraag voor de professionals hier die me misschien raad kunnen geven!(zal de naam van de ortho niet noemen)
na 2x een beugel te hebben gehad toen ik wat jonger was, nu besloten dat ik graag opnieuw wil beugelen aan de bovenkant omdat ik niet tevreden ben en alles terug gaat.
Afspraak gemaakt bij een orthodontist hier in de stad en vandaag heen geweest.
Tot mijn verbazing zag ik al 10 stoelen toen ik binnenkwam met maar 1 orthodontist en de rest studenten(neem ik aan, zo zag het eruit)
Het was een kennismakingsgesprek had ze verteld via de telefoon, okee mooi ik aan de tafel wachten en op een gegeven moment kwam ze eindelijk.
Wat algemene gegevens bla bla bla, moest ik even lachen naar haar met me kiezen op elkaar en ze ging me meteen ff vertellen dat ik een invisible? moest hebben(losse beugel doorzichtig geloof ik?)
Dat was het 1e rare punt, want ik had zoiets: Hoe kan jij dat weten als ik mijn mond nog niet eens open heb gedaan! :smt017
Toen moest ik naar een andere kamer voor foto's en gipshappen.
Foto's ging allemaal goed maar heel amateuristisch met een plastic zakje :smt017
Toen kwam het gipshappen(de vrouw die het deed was volgens mij zo van de straat afgeplukt)
ik moest 8x gipshappen! ik deed niks verkeerd, maar telkens was het niet goed, lepel afgebroken, gips te snel hard, gehemelte niet goed in het gips, te hard aangedrukt, ga zo maar even door.
uiteindelijk was hij dus eindelijk goed gekeurd en zei die vrouw van de foto/gips ook dat het voor een invisible(?) was. Dus ik meteen zeggen dat ik dat niet eens zeker wist want de ortho had zelf nog niet eens gekeken!(er was dus tegen de vrouw van de foto/gips al gezegd dat ik die zou krijgen! :smt018
Toen kon ik voor over 3 weken een afspraak krijgen om de behandeling te starten en evt nog wat uitleg enz.
Maar aangezien ik vanaf 7 feb niet meer op de ma,di,wo kan vanwege stage zei ik dat ik niet kon op een dinsdag!(tegen de vrouw van de foto/gips)
Nou die ging tekeer tegen me met een taal dat ik zelf naar de orthodontist wou en dus zelf maar tijd moest maken om te komen!
Nou toen had ik het helemaal gehad!
Wat moet ik nu doen? terug gaan ofniet?
Want ze zullen hiervoor ook wel een fors bedrag in rekening brengen! :o
Ik heb een vraag voor de professionals hier die me misschien raad kunnen geven!(zal de naam van de ortho niet noemen)
na 2x een beugel te hebben gehad toen ik wat jonger was, nu besloten dat ik graag opnieuw wil beugelen aan de bovenkant omdat ik niet tevreden ben en alles terug gaat.
Afspraak gemaakt bij een orthodontist hier in de stad en vandaag heen geweest.
Tot mijn verbazing zag ik al 10 stoelen toen ik binnenkwam met maar 1 orthodontist en de rest studenten(neem ik aan, zo zag het eruit)
Het was een kennismakingsgesprek had ze verteld via de telefoon, okee mooi ik aan de tafel wachten en op een gegeven moment kwam ze eindelijk.
Wat algemene gegevens bla bla bla, moest ik even lachen naar haar met me kiezen op elkaar en ze ging me meteen ff vertellen dat ik een invisible? moest hebben(losse beugel doorzichtig geloof ik?)
Dat was het 1e rare punt, want ik had zoiets: Hoe kan jij dat weten als ik mijn mond nog niet eens open heb gedaan! :smt017
Toen moest ik naar een andere kamer voor foto's en gipshappen.
Foto's ging allemaal goed maar heel amateuristisch met een plastic zakje :smt017
Toen kwam het gipshappen(de vrouw die het deed was volgens mij zo van de straat afgeplukt)
ik moest 8x gipshappen! ik deed niks verkeerd, maar telkens was het niet goed, lepel afgebroken, gips te snel hard, gehemelte niet goed in het gips, te hard aangedrukt, ga zo maar even door.
uiteindelijk was hij dus eindelijk goed gekeurd en zei die vrouw van de foto/gips ook dat het voor een invisible(?) was. Dus ik meteen zeggen dat ik dat niet eens zeker wist want de ortho had zelf nog niet eens gekeken!(er was dus tegen de vrouw van de foto/gips al gezegd dat ik die zou krijgen! :smt018
Toen kon ik voor over 3 weken een afspraak krijgen om de behandeling te starten en evt nog wat uitleg enz.
Maar aangezien ik vanaf 7 feb niet meer op de ma,di,wo kan vanwege stage zei ik dat ik niet kon op een dinsdag!(tegen de vrouw van de foto/gips)
Nou die ging tekeer tegen me met een taal dat ik zelf naar de orthodontist wou en dus zelf maar tijd moest maken om te komen!
Nou toen had ik het helemaal gehad!
Wat moet ik nu doen? terug gaan ofniet?
Want ze zullen hiervoor ook wel een fors bedrag in rekening brengen! :o
Re: Graag raad over orthodontist
Ik ben 22, en ik kan niet zomaar 1,2,3 een middagje vrij krijgen van stage en al helemaal niet als die net 1 week is begonnen!
Verder vond ik dat gipshappen nogal aardig als amateur overkomen(me hele wangen en me haar zaten eronder en het moest 8 keer! :smt017
Dat had ik ook haha. Alhoewel het bij mij in één keer lukte.
Ik mis een behoorlijk aantal kiezen waaronder me verstandskiezen dus ze kan dan niet eens weten hoe het bij de kiezen enz in elkaar zit bij mij! :smt013
En waarom kan dat niet? Een ortho kan aan de stand van je tanden en kiezen bepalen welke beugel je nodig hebt lijkt mij. Maar misschien had de ortho wel de moeite kunnen nemen om je tanden en kiezen wat meer onder de loep te nemen om het zo te zeggen. Ik moest ook eerst lachen met mijn kaken op elkaar, daarna werd er met een spiegeltje gekeken.
Daarna ging ze weer verder met andere mensen, en had ze al tegen de vrouw van de foto's/afdrukken gezegd dat ik een doorzichtige uitneembare beugel moest dus dat het gehemelte in de afdruk wel goed moest zijn..
:smt017
Klopt, anders pas hij niet goed over je tanden en kiezen en zit hij niet goed vast.
Ik zat doodleuk op de stoel tegen over haar en heb mn mond niet eens open gehad bij haar.
Voor een deel wordt vergoed bij mij, voor een deel niet.
Dus ik wil echt wel een GOEDE ortho :smt003
Ja dat kan ik goed begrijpen, het zijn wel je tanden! Denk er rustig over na en maak geen overhaaste beslissingen.
kan ik nu trouwens hele hoge kosten verwachten?
Neem aan dat de foto's en afdrukken wel wat kosten(hopelijk betaal ik voor 1x happen en niet voor 8x :smt005 )
Voor happen, foto's en het behandelplan heb ik 180 euro betaald. De rest van de behandeling mag ik maandelijks betalen.
trouwens...je topic.
Wat een verschil na korte tijd zeg! :lol:
Ik was eerst ook zo totaal blij!
Mn blokjes beugel ging eruit(voor de 2e keer) en kreeg een spalk, met als gevolg dat nu alles weer terug gaat en ik er voor de 3e keer aan mag geloven :smt017
Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo is..
Ik heb na de blokjes beugel bovenin verder niks gekregen en is meteen de spalk erachter geplakt.
Deze zit er nu 3-4 jaar in maar ik zie zelf enorm het verschil met 1.5 jaar terug bv.(vandaar dat ik opnieuw wil beugelen)