Hallo allemaal,
Ik moet op 24/1 mijn verstandskies rechtsonder laten verwijderen (stomatoloog) en ik durf dus niet! :cry:
Ik heb de laatste 2 jaar regelmatig last van pericoronitis (inclusief abces) omdat de tand gedeeltelijk geïmpacteerd is. Ik heb te weinig plaats.
En nu moest er een oude vulling in de kies daarvoor vervangen worden en de tandarts zegt dat eerst die wijsheidstand eruit moet omdat hij er niet aan kan!
Hij heeft me ook gezegd dat ik er flink last van zal hebben en dat de totale hersteltijd zo'n 3 weken in totaal zou duren! :o
En dat er idd. fijnere dingen zijn.
Om die reden heb ik de ingreep al 2 x afgebeld in 2 jaar tijd!
Maar nu zit ik met een gaatje in de kies ervoor dus wat nu?
De kies zit scheef en steekt maar een heel klein beetje door het tandvlees door! Als je op de totale lengte duwt (dus onder het tandvlees/mondslijmvlies) dan voel ik hem tot bijna tegen mijn keelholte!
En ik mag dan ook nog eens alleen maar Dafalgan (paracetamol) nemen omdat ik een hoge bloeddruk heb die moeilijk onder controle te houden is (en zeker als ik onder stress sta).
Ik durf dus niet! En ik heb achteraf ook geen hulp thuis want ik ben alleenstaand!
Deze ochtend was ik al om 4u30 wakker van de angst voor maandag!
Heeft er hier iemand een gelijkaardige ervaring gehad? Tips????
Ik moet op 24/1 mijn verstandskies rechtsonder laten verwijderen (stomatoloog) en ik durf dus niet! :cry:
Ik heb de laatste 2 jaar regelmatig last van pericoronitis (inclusief abces) omdat de tand gedeeltelijk geïmpacteerd is. Ik heb te weinig plaats.
En nu moest er een oude vulling in de kies daarvoor vervangen worden en de tandarts zegt dat eerst die wijsheidstand eruit moet omdat hij er niet aan kan!
Hij heeft me ook gezegd dat ik er flink last van zal hebben en dat de totale hersteltijd zo'n 3 weken in totaal zou duren! :o
En dat er idd. fijnere dingen zijn.
Om die reden heb ik de ingreep al 2 x afgebeld in 2 jaar tijd!
Maar nu zit ik met een gaatje in de kies ervoor dus wat nu?
De kies zit scheef en steekt maar een heel klein beetje door het tandvlees door! Als je op de totale lengte duwt (dus onder het tandvlees/mondslijmvlies) dan voel ik hem tot bijna tegen mijn keelholte!
En ik mag dan ook nog eens alleen maar Dafalgan (paracetamol) nemen omdat ik een hoge bloeddruk heb die moeilijk onder controle te houden is (en zeker als ik onder stress sta).
Ik durf dus niet! En ik heb achteraf ook geen hulp thuis want ik ben alleenstaand!
Deze ochtend was ik al om 4u30 wakker van de angst voor maandag!
Heeft er hier iemand een gelijkaardige ervaring gehad? Tips????
Re: verwijderen verstandskies rechtsonder = extreme angst
Plus de hele ellende en alles eromheen heeft mijn zwangerschap eigenlijk best verpest.
Maar ga naar de tandarts en laat dat onding eruit halen. Ik was echt net als jij doooodsbenauwd , Het is me ontzettend meegevallen en ondertussen is de andere kies ook al verwijderd, Trouwens de pijn die je hebt van die ontstokken kies is niet te harden, GEK werd ik ervan. Het idee dat ik met een onstoken pus ding rondliep die zoveel verpest had voor mij. Ik heb mijn angst toen omgezet in woede naar de kies toe en dat "ding "moest eruit. Toen dan enkele maanden geleden die andere kies ook begon heb ik DIRECT gebeld en ook die is er zoals ik al zei uit.
De ingreep valt echt mee, de ingreep duurde ook niet lang bij mij en ik had geen pijn tijdens of na de ingreep. Ik was niet blauw en had echt geen last. HEEEEERLIJK.
Dus DOEN DOEN DOEN. En laat nog weten hoe het was !!!
GO FOR IT !!
Ook ik heb er tegenaan lopen te hikken en uitstellen, maar ik kan je vertellen de pijn die
je nu hebt is erger als erna hoor, die pijn die je erna hebt is te stillen met een paracetamol, doe het
echt hoor !
Ik ben deze ochtend geweest en de ingreep zelf viel goed mee.
De tand was er snel uit maar hij brak wel af en ik had dan ook nog eens een kromme wortel.
Maar nu heb ik best veel pijn (verdoving is uitgewerkt). Ik moet 3 x/dag 1g paracetamol nemen omdat ik geen Brufen mag nemen vanwege mijn hoge bloeddruk.
Ik heb ook gekoeld met ijs.
Maar het helpt niet veel. :( Ik heb vrij hevige pijn.
Slikken, eten en drinken doen ook veel pijn. Ik heb 4 minihapjes chocolademousse kunnen eten en toen was de pijn al te erg! :(
Tja, ik zal hierdoor moeten hé! :cry:
Nou heel veel genezing, beterschap gewenst.
Grts Joyce. :D