Ik heb in 2001 een T12 met daarna behandelingen gehad bij een mondhygiënist. Alles was onder controle. In 2008 ging het weer slechter en ben ik bij een andere mondhygiënist terechtgekomen.Zij heeft niet meer opnieuw een T12 uitgevoerd, wel een aantal keren T 54. Nu is het zo dat het al zo erg geworden is dat er al 1 kies en 3 flapoperaties er aan staan te komen. Zij heeft mij niet op de hoogte gesteld dat het er zo slecht voorstond. Mijn tandarts zegt dat zij ook geen T12 MOCHT uitvoeren omdat dat al door een andere mondhygiënist was gedaan in 2001. Is dit werkelijk waar? ik vind dat heel vreemd; het is al zo lang geleden en hoe kan je nu parodontitis goed bestrijden als je niet waar de diepste pockets zitten?
Maar waar het mij omgaat; is het wettelijk zo dat maar 1 mondhygiëniste een T12 mag doen en als je jaren later via een doorverwijzing van de tandarts naar een andere gaat, zij dat niet meer mag?
B.v.d.
Vriendelijke groet,
Annette Schild
Maar waar het mij omgaat; is het wettelijk zo dat maar 1 mondhygiëniste een T12 mag doen en als je jaren later via een doorverwijzing van de tandarts naar een andere gaat, zij dat niet meer mag?
B.v.d.
Vriendelijke groet,
Annette Schild
Re: help......is dit waar?
Nee, dat is echt onzin. Wat wel het geval is dat enkele patient-onvriendelijke verzekeraars moeilijk kunnen doen bij het vergoeden van 2x T12. Bij de meeste is het geen probleem.
Normaal is 2x T12 achter elkaar niet logisch. Ik ben het met u eens dat in uw situatie het wel gerechtvaardigd kan zijn het zogeheten paroprotocol opnieuw te doorlopen. De behandeling heeft nooit het gewenste effect gehad, de status al 10 jaar oud en u heeft een nieuwe behandelaar. Het protocol begint doorgaans met een T12 (parodontiumstatus). Overigens is het wel mogelijk dat de mondhygiëniste zich al globaal een beeld heeft gevormd van de belangrijkste problemen, maar een systematische aanpak volgens het paroprotocol heeft m.i de voorkeur boven hier en daar wat problemen aanpakken.
Re: help......is dit waar?