Ik had enige tijd last van mijn kies. De tandarts zag dat de zenuw geirriteerd was en daarop volgde een wortelkanaalbehandeling met een tijdelijke vulling. Na een tijdje terugkomen om de tijdelijk vulling te vervangen door een permanente. Ook werd er toen wat extra geboord. Nou vertelde hij mij dat het verstandig is om een kroon te nemen omdat de kies misschien niet meer sterk genoeg is. Waar ik mee zit, is dat ik met een gave kies binnenloop, met een probleem met de zenuw en uiteindelijke naar buiten loop met een kroon. Ik kan dat niet helemaal rijmen. Is dit de normale gang van zaken?
Re: Kroon na wortelkanaalbehandeling?
Re: Kroon na wortelkanaalbehandeling?
Ik hoorde laatst van een vriendin dat haar tandarts na afloop van de controle gewoon tegen haar zei; "je moet zo bij de balie een afspraak maken om een kroon te laten plaatsen". Dat heb ik dus nooit gehoord. Ik heb binnenkort weer een afspraak waarbij gekeken gaat worden of de kies nog te redden valt. Maar wat ik er voor over zou hebben dat ik alsnog kan kiezen voor een kroon in plaats van een implantaat... Kortom; ik zou maar gelijk voor de kroon gaan, nu het nog kan.