Vorige maand kreeg ik een ontsteking aan mijn voortand. De tandarts is toen begonnen met een wortelkanaalbehandeling in combinatie met een antibioticakuur en ivm een vakantie is de wkb pas 6 weken later afgerond. Dat was dus afgelopen dinsdag. Afgelopen maandag was ik vrijwel klachtenvrij behalve dan dat de tand bij de ontsteking een klein beetje was losgekomen en deze dus mijn ondertanden raakte, de tandarts zou deze tegelijk met de wkb een beetje afslijpen en het probleem zou opgelost zijn. Maar nu heb ik toch wel behoorlijke napijn en mijn tand zit weer behoorlijk los en dat wat er afgeslepen is kan de tandarts nu wel weer gaan afslijpen, ik ben echt bang dat ik morgen wakker word en dat ik dan mijn voortand kwijt ben. De tandarts had mijn pockets nagekeken en deze waren prima. Pfffff....wat een gedoe
Ellen
Ellen
Re: Tand gaat loszitten na wortelkanaalbehandeling
Er zijn al best wat mensen die mijn vraag hebben gelezen, helaas heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Heeft niemand hier ervaring met de problemen zoals ik ze heb op dit moment?
Even een paar dagen afwachten, klachten zouden dan af moeten nemen.
Dankjewel voor de reactie, ik zit me hier toch wel zorgen te maken. Gaat mijn tand dan ook weer iets omhoog en vast staan? Ik eet al 2 maand alles met mes en vork.....pffff. De voortand is reeds een kroon en het is tevens een brug voor de tand ernaast. Ik heb mijn voortanden 3 jaar geleden onderhanden laten nemen en ik was er zo blij mee en dan nu dit. Nu heb ik weer geen mooie rij rechte tanden. De tand is echt wel een paar mm gezakt.
Ook de soep ? :wink: , nee geintje, Zoals Robinson al schreef , wacht even een paar dagen af. Het weefsel onder de tand is ontstoken geweest, waardoor een zwelling optreedt, en de tand een klein beetje van z'n plaats wordt geduwd. Dit komt weer goed als de ontsteking door het lichaam, de wkb en het antibioticum is verdwenen. Mocht het zo zijn dat de tand niet meer helemaal op zijn ouwe plekkie terugkomt, dan kan jouw tandarts altijd nog een beetje afslijpen.
Succes !