Goedemiddag,
Ik heb een zusje van 27 jaar oud en heeft een groot probleem zij krijgt steeds nieuwe tanden.
Mensen zullen wel denken dat is handig nou nee hoor want bijna altijd zijn het slecht zwakke tanden en omdat er als kind zijnde al veel tanden en kiezen zijn getrokken durft ze niet meer naar de tandarts toe.
Nu is haar voortand laatst afgebroken door het opblazen van een bootje het ventieltje kwam er tegen en de tand brak af maar de volgende tand dient zich alweer aan.
Mijn zusje wil wel naar de tandarts maar is zo bang door alle slechte ervaringen dat ze tegenwoordig niet meer wordt behandeld omdat ze niet komt en zij alleen maar komt als ze pijn heeft.
Ook heeft ze twee keer door verdoving in het ziekenhuis een tegenmiddel gehad omdat haar hele keel opzwelde.
Ze wil zich best laten behandelen maar alleen nog onder volle narcose maar om d eeen of andere reden mij niet geheel duidelijk wordt dit niet gedaan..???
Ik heb een zusje van 27 jaar oud en heeft een groot probleem zij krijgt steeds nieuwe tanden.
Mensen zullen wel denken dat is handig nou nee hoor want bijna altijd zijn het slecht zwakke tanden en omdat er als kind zijnde al veel tanden en kiezen zijn getrokken durft ze niet meer naar de tandarts toe.
Nu is haar voortand laatst afgebroken door het opblazen van een bootje het ventieltje kwam er tegen en de tand brak af maar de volgende tand dient zich alweer aan.
Mijn zusje wil wel naar de tandarts maar is zo bang door alle slechte ervaringen dat ze tegenwoordig niet meer wordt behandeld omdat ze niet komt en zij alleen maar komt als ze pijn heeft.
Ook heeft ze twee keer door verdoving in het ziekenhuis een tegenmiddel gehad omdat haar hele keel opzwelde.
Ze wil zich best laten behandelen maar alleen nog onder volle narcose maar om d eeen of andere reden mij niet geheel duidelijk wordt dit niet gedaan..???
Re: opkomendenieuwe tanden en kiezen en allergisch voor verd
Kun je achter de medische naam van dit probleem komen ? Die weet jouw zusje vast wel.
Zij heeft dus 2x een allergische reactie gehad op een verdoving.
Belangrijk om dan te weten is : met welk middel er verdoofd is. Hebben ze dat in het ziekenhuis voor jouw zus genoteerd en aan je zus meegegeven ?
Is jouw zus in behandeling geweest bij een centrum voor bijzondere tandheelkunde ?
Laatste vraag: In welke provincie woont zij ?
Ze heeft gelopen bij een angst tandarts en bi jde Acta in Almere.
De verdovingen zijn genoteerd en opgenomen in haar dossier.
Zij woont ook in Almere.
Dus weet ze niet meer wat ze moet doen...
Verder blijft het van belang om te weten op welk middel jouw zus een allergische reactie heeft gehad, ivm eventueel tandarts bezoek anders dan de eigen tandarts. Het is niet voldoende om dit alleen in het dossier te noteren, de patient moet weten om welk middel het gaat. Dus leg contact met het ziekenhuis en vraag dit daar.
Mocht je nog meer vragen hebben, schroom niet !, stel ze !
Succes !