Stukje wortel steekt uit tandvlees

Author:
Lily87
Posted:
zo, 01/02/2011 - 23:46
Een paar weken terug heb ik iets opvallend ontdekt. Onder mijn een van mijn voorste kiezen (onder), steekt een stukje uit mijn tandvlees. Als ik het zo voel en bekijk, is het het puntje van de wortel van de kies. Ik kan echter nergens iets over dit verschijnsel vinden. Kan het wel dat een stukje wortel uit het tandvlees gaat steken of is het iets anders? Kan het tandvlees nog makkelijk dicht groeien of is er een tandheelkundige behandeling nodig?

Ik stel deze vraag hier, ipv bij mijn eigen tandarts omdat ik last heb van een naaldenfobie. Ik ben dan ook erg zuinig op mijn gebit zodat er nooit gaatjes worden ontdekt tijdens de controle. Mocht het zo zijn dat er een behandeling nodig is, dan weet ik dat in ieder geval al voordat ik naar mijn eigen tandarts ga en kan ik me er een beetje op voorbereiden.
Van Leeuwen

Vaak gaat het om een wortelrest van een melkkies of een getrokken kies (of zelfs een stukje bot wat stuk is gegaan tijdens het trekken van een kies). Het is wel verstandig dit soort stukjes te laten verwijderden aangezien ze op de langere termijn voor tandvleesproblemen kunnen zorgen.

Het gebeurd vrij regelmatig dat dit soort stukjes zonder verdoving verwijdert kunnen worden.

Advies; neem contact op met de tandarts
za, 02/05/2011 - 23:17 Permalink