Wit stolsel / residu / emulsie na trekken kies

Author:
bjansen
Posted:
ma, 02/07/2011 - 11:35
Hallo,

Ik heb 2 dagen geleden een verstandskies en de kies daarvoor laten trekken.
Het heeft een halve dag gebloed. De zeurende pijn is i.c.m. met pijnstiller goed te verduren.

Nu zit een een soort van vieze witte slijmerige emulsie / residu of stolsel in de holte die is achter gebleven.
Het zie niet echt bepaald appetijtelijk uit. Ik kan de hechtingen zien met de witte emulsie er omheen.

Als ik met een watten staafje het stolsel aanraak kan ik het deels opzuigen maar het zit ook redelijk vast.
Mijn tandarts zei: "kunnen voedelsel resten zijn, gewoon goed schoon proberen te houden met zout water en spoelen"

Nu ben ik alleen bang dat het misschien een ontsteking is :-(

Iemand een idee of ik misschien met een spoedje naar de tandarts moet?
Ik heb foto's bijgevoegd.
Attach
Illuminus

Niks aan doen...dit is het orale equivalent van bekende korstje. In de mond is het vochtig daardoor slaat het "korstje" wit uit.

De extractieholte is gevuld met een bloedstolsel en dat moet ook blijven zitten, omdat het een snelle genezing bewerkstelligd. Als het stolsel uit de wond komt wordt de genezing vertraagd en is er een groter risico op ontseking van de extractiewond.

Voedselresten kunnen voorzichtig worden uitgespoeld, het witte residu verder laten voor wat het is.
ma, 02/07/2011 - 12:51 Permalink
Wendy1979

Hoi,

Ik heb vorige week woensdag mijn verstandskies linksonder moeten laten trekken. Omdat ik na de normale verdoving gewoon nog gevoel had in mijn tandvlees tot 2 maal toe een extra verdoving gehad en nu bijna een week later kan ik eindelijk minderen met de ibuprofen en mijn bult onderaan mijn gezicht is bijna eindelijk weg maar de kiezen en tandvlees voor mijn voormalige verstandskies doen nog wel verdraagzaam pijn en vanavond viel mij dat witte stolsel op alleen ik heb het dan niet op het gat waar mijn kies heeft gezeten maar ik heb het op de binnenkant van mijn wang daar waar de bult nog zichtbaar is. Waar is ,als dat wit stolsel een soort van korstje is, daar dan het korstje van?? het zit wel tegen mijn tandvlees aan.. Ik spoel heel netjes en trouw 2 maal daags met afgekoeld gekookt water met zout erin in het gat..
wo, 02/16/2011 - 01:37 Permalink