Sinds anderhalf jaar heb ik een beugel. Voordat ik eraan begon, zat er geen spleetje tussen mijn voortanden, maar tijdens de behandeling is dat er gekomen (de orthodontist had twee kiezen getrokken om plaats te maken), en in de tijd dat het er zat is mijn tandvlees tussen die tanden gegroeid. Nu is het zover dat het spleetje weer weg is, maar dat tandvlees zit er nog steeds en het is vreselijk gaan irriteren. Het is dik geworden en het doet heel veel pijn. Het zit nu "over" mijn tanden heen:

Aan de voorkant is het niet opgezwollen, maar het "flapje" tandvlees dat normaal tussen mijn voortanden zat, zit nu los:

Ik heb geprobeerd om met een ragertje tussen mijn tanden het tandvlees aan de achterkant een beetje los te maken, maar ik geloof dat dat niet zo'n goed idee was, want het deed enorm veel pijn en het enige effect dat het had, was dat het ging bloeden (vandaar ook dat rode vlekje op de eerste foto :roll: )
Gaat de zwelling en de pijn vanzelf weg, of moet ik er iets aan laten doen? En groeit dat flapje aan de voorkant weer vast (zo niet, kan het kwaad dat het los zit)?

Aan de voorkant is het niet opgezwollen, maar het "flapje" tandvlees dat normaal tussen mijn voortanden zat, zit nu los:

Ik heb geprobeerd om met een ragertje tussen mijn tanden het tandvlees aan de achterkant een beetje los te maken, maar ik geloof dat dat niet zo'n goed idee was, want het deed enorm veel pijn en het enige effect dat het had, was dat het ging bloeden (vandaar ook dat rode vlekje op de eerste foto :roll: )
Gaat de zwelling en de pijn vanzelf weg, of moet ik er iets aan laten doen? En groeit dat flapje aan de voorkant weer vast (zo niet, kan het kwaad dat het los zit)?
Re: Afgekneld tandvlees tussen voortanden
't Was even zoeken, maar dit is het topic wat ik bedoel
Misschien heb je er iets aan.
Ik zal nog wel een paar daagjes afwachten.
als je er zoveel pijn aan hebt, ga je toch nog niet een paar daagjes wachten, dan bel je toch je tandarts/orthodontoloog voor een afsrpaak om er even naar te laten kijken/er iets aan te laten doen