Hallo, ik ben gister sinds jaren naar de tandarts gegaan maar was niet geheel gerust en nu is mijn vraag als ik zsm naar een andere tandarts wil kan ik de gemaakte foto's dan krijgen, of de nieuwe tandarts? Zodat deze niet weer opnieuw hoeven worden gemaakt? De kosten waren 120 euro.
Re: Foto's opnieuw gebruiken bij andere tandarts?
Soms kun je de foto's ook zelf meekrijgen (in een envelop).
Soms worden er kosten doorberekend voor het verzenden (de tijd die de assistente daarvoor nodig heeft, het maken van een kopie indien van toepassing, e.d.).
Een andere tandarts zal soms het hele dossier willen inzien voor een second opinion en/of om jou als patient over te nemen. Daar zijn meestal ook kosten aan verbonden.
Ik wil ook eerlijk gezegd niet meer terug naar deze tandarts en dus zoiezo de foto's voor de nieuwe tandarts gebruiken.
Heb ik dan het volle recht om deze foto's met 100% zonder moeite mee te krijgen? Met de eventuele adm kosten dan wel.
Ik zou eerst op zoek gaan naar een andere tandarts, uitleggen waarom je bij je huidige tandarts weg wil, vragen of je bij hem terecht kan (er zijn veel tandartsen die geen nieuwe patienten aannemen, het kan een hele klus worden een andere tandarts te vinden), en kijken of het met deze nieuwe wel klikt. Je zou erachter kunnen komen dat je toch liever blijft waar je nu bent.
Je moet sowieso naar een mondhygieniste voor je parodontitis. Daar kun je ook eerst naartoe en met haar overleggen over de behandeling, je verwachtingen, een eventuele andere tandarts.