Hallo,
Onze dochter draagt sinds een maand of 4 een Headgear beugel met een zgn petje (er loopt dus een band over haar hoofd heen). Deze band zorgt er helaas voor dat haar haren afbreken. Regelmatig vinden we s-morgens hele plukken haar die door het gedraai in haar slaap kennelijk in de knel zijn gekomen en afgebroken zijn. Op de plek waar de band zit is rond de haar-scheiding inmiddels een *strook* van ongeveer een cm waar ALLE haren inmiddels zijn afgebroken. Ik heb al even ge-google-d maar niets kunnen vinden over dit *probleem*.
Volgens onze ortho (waar we gisteren waren) was het een kwestie van jammer dan. Wie mooi wil zijn, moet pijn .. maar euhm.. tja.. we hebben het hier over een twaalfjarige puber, en al geloof ik best dat die haren straks weer aangroeien, maar mooi rechte tanden, maar wel allemaal afgebroken haar ?????
Kortom.. iemand tips waardoor we dit zouden kunnen oplossen/voorkomen? Ze moet de beugel in iedergeval nog een maandje of 2/3 dragen is de verwachting.
HELPPP !
Yoilse
Onze dochter draagt sinds een maand of 4 een Headgear beugel met een zgn petje (er loopt dus een band over haar hoofd heen). Deze band zorgt er helaas voor dat haar haren afbreken. Regelmatig vinden we s-morgens hele plukken haar die door het gedraai in haar slaap kennelijk in de knel zijn gekomen en afgebroken zijn. Op de plek waar de band zit is rond de haar-scheiding inmiddels een *strook* van ongeveer een cm waar ALLE haren inmiddels zijn afgebroken. Ik heb al even ge-google-d maar niets kunnen vinden over dit *probleem*.
Volgens onze ortho (waar we gisteren waren) was het een kwestie van jammer dan. Wie mooi wil zijn, moet pijn .. maar euhm.. tja.. we hebben het hier over een twaalfjarige puber, en al geloof ik best dat die haren straks weer aangroeien, maar mooi rechte tanden, maar wel allemaal afgebroken haar ?????
Kortom.. iemand tips waardoor we dit zouden kunnen oplossen/voorkomen? Ze moet de beugel in iedergeval nog een maandje of 2/3 dragen is de verwachting.
HELPPP !
Yoilse
Re: Haren afgebroken (Headgear)
Helmmutsje bijvoorbeeld, die zijn van stof.
Jeetje wat naar om dat te lezen zeg!!
Zit het dan niet gewoon erg (te!?) strak misschien!!??
Ik zou even vragen aan een goede kapper/kapster, mogelijk hebben ze speciale shampoo/verzorging om het haar sterker te maken!
De reactie van de orthodontist vind ik wel erg cru hoor.....bied geen oplossing voor je dochter.
Mag ik vragen hoeveel uur per dag ze dat petje draagt dan, en gebeurd het enkel in haar slaap dan dat afbreken van de haren?
Ik moet namelijk ook zeer binnenkort elke nacht een buitenbeugel met zo'n petje gaan dragen, en moet er niet aan denken dat dit ook gaat gebeuren! :cry:
Alleen bij mij is het enkel, voor alsnog, gedurende de nacht en niet overdag.
Ik houd dit onderwerp even in de gaten hoor.
Groetjes,
Saskia
Ik zat zelf inmiddels ook te denken in de richting van iets *onder* de beugel, een helmmuts is wellicht ook een idee inderdaad. Sinds een paar nachten doet ze nu onder de beugelband een zakdoek, die ze als een hoofddoekje draagt. Ik ga er vanuit dat het gaat helpen, maar het is uiteraard nog te vroeg om daar iets over te zeggen, of het echt helpt.
@Saskia: ze moet hem na school en snachts dragen. 16 uur per dag is het advies.
Hoe gaat het nu inmiddels, ben daar nog wel even benieuwd naar eigenlijk.
Groetjes,
Saskia