Tandarts wijkt af van de bestaande offerte bij het plaatsen

Author:
Anoniem 60
Posted:
do, 01/27/2011 - 13:41
Beste Moderators,

Ik heb een kroon laten zetten door een tandarts. Voordat deze behandeling plaats vond heb ik mondeling van de tandarts te horen gekregen hoeveel de totale behandeling zal gaan kosten. Ik ben hiermee akkoord gegaan. Na de behandeling heb ik de rekening gekregen van het plaatsen van een kroon. De rekening is hoger gevallen dan was afgesproken met de tandarts. Ik heb ook meteen contact opgezocht met de tandarts. Die gaf aan dat het goud is gestegen waardoor mijn rekening ook is gestegen. De tandarts kwam met het voorstel om de verhoogde bedrag door tweeen te delen. Ik vraag me af of dit zomaar. Mag een tandarts van de bestaande offerte afwijken. Ik heb gehoord dat een tandarts 15% van de bestaande bedrag mag afwijken. Ik wil bij dezen graag weten of dit klopt. Helaas heb ik geen schriftelijke offerte gekregen waarin staat hoeveel de behandeling zal gaan kosten.

Alvast bedankt.
Spiegeltje

De tandarts rekent als het goed is de techniekkosten zonder opslag door. Het lab hanteert meetstal een vaste prijs voor een bepaald type kroon maar de edelmetaallegering, wat een deel van de kosten is, wordt op basis van de dagprijzen voor edelmetalen doorberekend. Vooral de goudprijs is volgens mij flink gestegen. Kan de tandarts dus ook weinig aan doen.

Strikt genomen zou zo iets als disclaimer op de offerte moeten worden vermeld.
do, 01/27/2011 - 14:36 Permalink
vV

daarom krijgen mijn patienten hiervoor ook een schriftelijke begroting, waar inderdaad een disclaimer staat, en dat techniekkosten geschat zijn en prijswijzigingen worden doorberekend. Zelfde heb je antuurlijk al met de tarieven, kan ook verschil in zitten als de begroting in het ene jaar gemaakt is en het werk in het andere. Wat betreft techniekkosten en zeker de goudprijs (die inderdaad vrij snel gestegen is) is het niet echt iets waar de tandarts wat aan kan doen...Wat is het verschil precies?
do, 02/10/2011 - 13:16 Permalink