Ik loop al 5 jaar te k... met mijn bovengebit.
Ik heb een zikete in mijn tandvlees en alles laat los.
Dus 5 jaar geleden beetje bij beetje alles laten trekken boven.
Die prothese heeft nooit goed gezetten. ik moets veel plakken en kokkkkkkeeeee. :-?
Uit eindelijk ben ik in woerden terecht gekomen.
Wij kunnen implantaten plaatsen en dan krijg jet het klik systeem.
Je ben een jaar bezig, maar dan ben je weer een gelukkig mens.
Ik had inmiddels in de bovenkaak te weinig kaakbot.
Dus alles in gediend bij cz. Nee u komt niet in aanmerking. Ik ben vol blijven houden en de zorg schillen commisie ingeschakeld.
Dank zei hun kon ik toch op gesprek komen in tilburg. Ik lag nog geen twee minuten in die stoel en alles wordt vergoed. ze zeij dit kan toch zo niet, je moet hulp hebben. Dus 29 sept 2010 opgenomen in het ziekenhuis in woerden en daar hebben ze kaakbot uit mijn schedel gehaald. De heer Muradin doet deze operatie. Ik wilde het niet uit mijn heup omdat ik veel wandel met mijn 2 honden en ik ren. moest drie dagen blijven, maar was de volgende dag al thuis. Heb geen pijn gehad ( beetje) . Eten mocht ik niet en ook geen melk produkten. Dus allemaal sapjes mee gekregen. Na twee weken gingen de hechtingen eruit. alles zag er goed uit. Nu 5 maanden later ga ik nu om 3 uur 6 implantaten laten zetten en er zitten nog 6 schroeven in mijn bovenkaak die moeten er ook uit. Ben best zenuwachtig en wilde dit even delen met jullie. Ik zal morgen de rest vertellen.
doei en dudimen voor mij he hahahha :P
Ik heb een zikete in mijn tandvlees en alles laat los.
Dus 5 jaar geleden beetje bij beetje alles laten trekken boven.
Die prothese heeft nooit goed gezetten. ik moets veel plakken en kokkkkkkeeeee. :-?
Uit eindelijk ben ik in woerden terecht gekomen.
Wij kunnen implantaten plaatsen en dan krijg jet het klik systeem.
Je ben een jaar bezig, maar dan ben je weer een gelukkig mens.
Ik had inmiddels in de bovenkaak te weinig kaakbot.
Dus alles in gediend bij cz. Nee u komt niet in aanmerking. Ik ben vol blijven houden en de zorg schillen commisie ingeschakeld.
Dank zei hun kon ik toch op gesprek komen in tilburg. Ik lag nog geen twee minuten in die stoel en alles wordt vergoed. ze zeij dit kan toch zo niet, je moet hulp hebben. Dus 29 sept 2010 opgenomen in het ziekenhuis in woerden en daar hebben ze kaakbot uit mijn schedel gehaald. De heer Muradin doet deze operatie. Ik wilde het niet uit mijn heup omdat ik veel wandel met mijn 2 honden en ik ren. moest drie dagen blijven, maar was de volgende dag al thuis. Heb geen pijn gehad ( beetje) . Eten mocht ik niet en ook geen melk produkten. Dus allemaal sapjes mee gekregen. Na twee weken gingen de hechtingen eruit. alles zag er goed uit. Nu 5 maanden later ga ik nu om 3 uur 6 implantaten laten zetten en er zitten nog 6 schroeven in mijn bovenkaak die moeten er ook uit. Ben best zenuwachtig en wilde dit even delen met jullie. Ik zal morgen de rest vertellen.
doei en dudimen voor mij he hahahha :P
Re: implantaten
Maar dat jij kaakbot uit je schedel in je mond hebt, schrok ik wel ff van!!! :o ....ik heb het gewoon uit de heup en na 1 week liep ik weer normaal.....
Heb je daarna geen hoofdpijn gehad??....ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord....bot uit de schedel........wel eens uit de kin..
Nu alles nog ff vast laten groeien en dan over 4 maanden heb je 'n mooie prothese op implantaten.
Heb je onder nog je eigen tanden?
groetjes van Tecla
Om drie uur lag ik in de stoel. Eerst allemaal prikken in mijn mond ( dit vind ik toch niet zo leuk :( ). Even wachten en toen nog een paar prikken, maar die voelde ik niet meer.
Daarna kreeg ik een klem in mijn mond ( alleen voor de bovenkant). Dit zit toch niet zo lekker, en na ander half uur was ik dat ding meer als zat.
Toen sneden ze mijn tandvlees los. Ik heb inderdaad niets gevoeld. Hij moest wel veel bot weghalen om de schroeven goed te zien en los te draaien.
Daarna nog bot weg gehaal, zat te veel. Daarna boren om de implantaten goed te kunnen plaatsen ( ook niets van gevoeld). Je voel niets, maar alles merk je wel in je mond. na ander half uur was hij klaar. Zag er goed uit en nu dicht maken.
Nu heb ik een dikke lip en dikke wanden. Heb wel gekoeld, maar ben om 18.00 naar bed gegaan, was kapot. Dus te weinig gekoeld denk ik. Pijn nee. Wel een stijve mond en kaken.
Nu over drie weken terug en hechtingen eruit. Mijn boven prothese heb ik nu niet in, doet te zeer.
Nu over drie maanden gaan er ook nog 4 in de onderkaak,
Dan na die twee maanden ( totaal 5 maanden) gaat het gebit erop. Kan niet wachten.
Kaakbot uit schedel: de heer Muradin is de enigste die dit doet in NL. Ik heb geen hoofdpijn of pijn gehad. Had wel een morfine pompje, maar die heb ik weinig gebruikt.. Ik had 32 krametjes in mijn hoofd. Er is een klein stukje haar weg geschoren, zie je niets van. Ik heb wel lang haar.
Het bot in je schedel is erg sterk en geneest snel.
Zou het zo weer doen. Alleen het eten ja dat heb ik best gemist. Ben 9 kilo afgevallen. Kon geen kwaad, dus ook weer een plus punt.
nou dat was het, ga nu lekker rusten.
mvg Monique
Dus nu nog ff straks de implantaten onder.
Dat klopt....je prothese moet nu ook weer aangepast worden...door die implantaten wil de prothese er niet in...
Ik blijf het eng vinden ...bot halen uit de schedel.....nog nooit gehoord....je was toen toch wel onder narcose?
suc6 met de heling
groetjes van Tecla
Ben ook behandeld door Muradin (UMC Utrecht) en zeer tevreden. Aardige en betrokken arts. Bij mij viel het genezingsproces erg tegen maar daar konden de behandeld artsen in het ziekenhuis niks aan doen. Die hebben zeker hun best gedaan. (ik heb 5 weken niet goed kunnen lopen en 10 maanden pijn gehad aan mijn kaak. Had in totaal 11 implantaten + botopbouw)