b]Ja, angst[/b]

Author:
potverdorie
Posted:
za, 02/12/2011 - 22:41
Als kleine jongen vielen mijn melktanden niet uit en deze moesten getrokken worden.
Op de een of andere manier was mijn tandvlees te hard of te taai om goed te kunnen verdoven.
De tandarts besloot daarop mij wat beter in de stoel te zetten en vast te maken.
Helaas de naalden werden krom en besloten werd om te trekken zonder volledige verdoving omdat de melktanden toch wel snel zouden lossen.
Niet dus.
Later heb ik een vriend van mijn ouders als tandarts gehad, een geduldige en aardige man.
Ondanks dat is mijn angst alleen maar toegenomen
Ik wil en moet daar van af.
Mijn gebit is hopeloos en ik hik al geruime tijd tegen de wens voor implantaten aan.
De ratio is er wel maar de angst ook.
De kosten ervoor die zal zelf wel grotendeels moeten dragen maar ja dat is dan zo.[
alpifresh

Ik heb nog nooit gehoord van te taai tandvlees om te verdoven. Of ik hier nu iets nieuws geleerd heb, of dat dit onzin is, ik heb geen idee. Maar als verdoven niet gaat, bestaat er altijd nog de narcosebehandeling.

Er zijn ook praktijken waar extra tijd en aandacht is voor de angstpatient (praktijken die dat ook duidelijk op hun website vermelden). Misschien is dat een goede optie voor je. Als je weet waar je precies bang voor bent (het is zelden 'alles'), kun je daaraan gaan werken. Met 'beheersbare angst' is prima te leven.
za, 02/12/2011 - 23:43 Permalink