Ervaring met beetverhogers?

Author:
door1212
Posted:
ma, 02/14/2011 - 20:31
Ik draag nu ruim 2 maanden brackets.
Over een maand krijg ik beetverhogers op mijn laatste kiezen om een naar binnen gedraaide tand de ruimte te geven om in de juiste positie te komen. Lijkt me erg ellendig en zie er daarom best tegen op.
Heeft iemand hier ervaring mee?
door1212

Bedankt voor je reactie.
Heb jij ook zowel boven als beneden, op laatste kies een verhoging?
Hoe gaat dat met eten? Het is toch onmogelijk om iets te kauwen?
Hoe ziet je mond er gesloten uit?
Is het niet duidelijk zichtbaar dat je kin ahw zakt, alsof je een open mond probeert te sluiten?
Hoe hoog zijn zo'n verhogers eigenlijk?
Zijn ze wel flexibel?
di, 02/15/2011 - 14:30 Permalink
alpifresh

Ik heb ze alleen boven en bij mij zitten ze op de valse kiezen, meer naar voren dus.
Mijn kiezen pasten minder op elkaar, dat was inderdaad even lastig met eten, maar ondertussen is er al zo veel veranderd... :). Ik kon steeds aan één kant wel goed kauwen, de andere kant was dan niks. Maar dat wisselde in de loop van de maanden.

Ik weet niet of er verschillende soorten beetverhogers zijn, maar bij mij zijn het blauwe klodders die hard geworden zijn. Door het kauwen veranderen ze steeds van vorm. Heel langzaam hoor! Er zijn veel krachten voor nodig. Maar nu zijn ze al veel platter dan in het begin.

Ik ben er nu zo aan gewend, denk dat ik ze zelfs zal missen :).

O, en of er aan de buitenkant iets te zien is. Bij mij niks. Helemaal niks.
di, 02/15/2011 - 19:47 Permalink
door1212

Morgen weer controle afspraak.
Tussendoor heb ik nog een gesprek gehad met mijn orthodontist over beetverhogers.
Omdat het voor mij heel belangrijk is om goed te kunnen blijven kauwen/eten, twijfel ik er sterk aan of ik er goed aan zou doen wanneer ik beetverhogers zou nemen. Orthodontist had alle begrip voor mijn reserves. Voorlopig is dit plan van de baan...
wo, 03/16/2011 - 15:30 Permalink