verzekering

Author:
Eric B.
Posted:
wo, 02/23/2011 - 15:24
Ik heb te laat ontdekt dat ik geen dekking heb voor tandheelkundige behandeling bij mij huidige ziektekostenverzekeraar. Toen ik dat wilde veranderen en aanvullen, bleek dat niet mogelijk te zijn. Dat kan alleen per 1 januari van elk jaar ;-(
Dit blijkt overal zo te zijn, en dus word je een jaar lang gewoon in de kou gezet. Mijn vraag is nu: Er moet toch een particuliere verzekering mogelijk zijn om alsnog verzekerd te zijn voor kosten van een tandheelkundige behandeling? Er moet toch een verzekeringsmaatschappij zijn die hier iets voor aanbiedt? Weet iemand iets voor mij?

Eric
vV

theoretisch wel, echter zijn er indderdaad verzekeraars die slechts 1x per jaar de mogelijkheid geven een bestaand overeenkomst te wijzigen. Aanvullende tandartsverzekeringen zijn steeds minder aantrekkelijk, de marges dalen doordat veel mensen er steeds handiger gebruik van maken, dus ook de welwillendheid van de zorgverzekeraars om er iets mee te doen neemt af.
Vaak is (zeker op langere termijn en bij een gebit wat geen grote renovaties behoeft) niet verzekeren maar zelf sparen goedkoper.

Ik verbaas mij altijd over het argument van mensen om bepaalde zaken niet te doen, of controles over te slaan ""omdat er geen AV is"", terwijl de AV aan premie en eigen bijdrages meer zou kosten dan het gewoon zelf betalen...Meeste AV`s zijn op termijn een sigaar uit eigen doos..
wo, 02/23/2011 - 16:20 Permalink