implantaten

Author:
franciswolf
Posted:
ma, 02/21/2011 - 19:18
Hallo
Ben francis wolf en nieuw hier.
Mijn tandproteticus heeft mij implantaten aangeraden inmijn onderkaak. Nu zit ik enorm op tegen deze behandeling, vooral tegen de verdoving.
wIL het wel graag, maar twijfel toch nog. Heb niet voor niets alles onder narcose laten trekken.
Kan iemand mij vertellen of het meevalt en hoe lang het duurt. Doet de verdoving ook zeer?
gr francis
Workie

Hallo
Ben francis wolf en nieuw hier.
Mijn tandproteticus heeft mij implantaten aangeraden inmijn onderkaak. Nu zit ik enorm op tegen deze behandeling, vooral tegen de verdoving.
wIL het wel graag, maar twijfel toch nog. Heb niet voor niets alles onder narcose laten trekken.
Kan iemand mij vertellen of het meevalt en hoe lang het duurt. Doet de verdoving ook zeer?
gr francis

2 implantaten in de onderkaak laten zetten duurt iets van een half uur tot 3 kwartier. Het stelt weinig voor verdoving doet zijn werk goed en als het goed is voel je alleen het prikje van de verdovings spuit :D

Maar ik neem aan dat je eerst naar een kaakchirurg/implantoloog moet of implantaten wel mogelijk zijn. Dan bespreken ze de eventuele behandeling nog eens goed met je door.
ma, 02/21/2011 - 19:51 Permalink
franciswolf

ja er zijn al foto´s gemaakt en het is wel mogelijk. Worden dan twee drukknoopjes zit alleen giga tegen de behandeling op. Maar ja loop nu met een los ondergebit, dat is ook niet alles
ma, 02/21/2011 - 20:07 Permalink
Workie

ja er zijn al foto´s gemaakt en het is wel mogelijk. Worden dan twee drukknoopjes zit alleen giga tegen de behandeling op. Maar ja loop nu met een los ondergebit, dat is ook niet alles
Nou als de foto's gemaakt zijn en het is mogelijk dan is het een fluitje van een cent. Er is gelukkig bot genoeg, was dit niet het geval geweest dan was het een stuk ingrijpender geworden. Nu is het een routineklus voor de kaakchirurg/implantoloog. En echt geloof me voordat je het weet sta je buiten met 2 implantaten. En als de implantaten goed vastgegroeid zijn na zo'n 3 maanden dan krijg je een nieuwe prothese die tijdens het eten en praten netjes op zijn plek blijft :)

Mijn eigen moeder was ook een enorme angsthaas en die heeft 6 weken terug implantaten laten zetten omdat haar prothese ook niet vast zat en weinig houvast aan de kaak had. Maar haar is het reuze meegevallen en ze raad het nu zelfs aan anderen aan :wink:

Succes met je keuze
ma, 02/21/2011 - 22:44 Permalink
tecla

Hallo Francis......wat ik gehoord heb van vriendinnen valt het reuze mee......en deze waar ook heel bang....later zeiden ze...was dit alles!! ..ikzelf heb ze ook (boven- en onderkaak) alleen bij mij zijn ze onder narcose geplaatst.

Ik wens je sterkte en als je alles achter de rug hebt, ben je echt blij....want net zoals je schrijft.....'n losse onderprothese is verschrikkelijk.....

groetjes van Tecla
di, 02/22/2011 - 11:33 Permalink