Bijna alle celebrities hebben één ding gemeen: kaarsrechte, parelwitte tanden. Maar wie heeft er nou de mooiste lach, denk jij? Discussieer er hier over en post gerust foto's!
Even uit wetenschappelijk oogpunt: Er is een hoop wetenschappelijk onderzoek gedaan naar 'the perfect smile', waaruit naar voren komt dat er sprake moet zijn van onder andere een zogenaamde gulden snede. Een getal wat steeds weer terug komt is het getal phi, en is ongeveer 1.6. Dit getal schetst een verhouding tussen alle lichaamsdelen. Google maar 'ns. Maar misschien ga ik d'r wat te diep op in :P
Voor de liefhebber ook nog een artikel (wel in het engels)
vind het hele topic verre van serieus, redelijk het niveau van de bladen waarvoor mijn collega hierboven al reclame maakte (foei trouwens daarvoor!) :smt003 Dus ik zou zeggen : accepteer dat wij wellicht wat melig op een dergelijk onderwerp gaan reageren, de rest van het forum is al seriues genoeg denk ik. Of neem een baan bij een van die bladen.
Er zijn genoeg celebs met een niet al te fraai gebit. Neem nou onze eigen Willem Alex...of Leonie van The Voice. Ik vind overigens dat gebitten ook te wit etc kunnen zijn. Weet je nog die eene boer van vorig jaar van bzv?
vind het hele topic verre van serieus, redelijk het niveau van de bladen waarvoor mijn collega hierboven al reclame maakte (foei trouwens daarvoor!) :smt003 Dus ik zou zeggen : accepteer dat wij wellicht wat melig op een dergelijk onderwerp gaan reageren, de rest van het forum is al seriues genoeg denk ik. Of neem een baan bij een van die bladen.
:smt003
Liggen hier in de wachtkamer.
Aardige vrouwtjes in de Beau Monde, met mooie gebitten.
Er zijn genoeg celebs met een niet al te fraai gebit. Neem nou onze eigen Willem Alex
Gaat toch nog wel? Niet iedereen heeft gelukkig een strak, wit gebleekt beugelbekkie. Ik zie wel wat afwijkingen maar dit is volgens mij wel een gemiddeld gebit voor iemand van rond de 50. Wordt tijd dat ie koning wordt trouwens, straks hoeft het niet meer..
Krijg jij dan niet veel ouderen in de stoel? Dat zijn toch niet allemaal van die perfecte gebitten meer, al helemaal niet qua stand (voor het beugeltijdperk)? Ik zeg ook niet dat ie met dat gebit reclame kan gaan maken voor tandpasta of zo :D
(kennelijk is ie bang voor de tandarts :D , Maxima heeft zich wel onder handen laten nemen volgens mij, had ook geen perfect gebit maar wel beter dan WA, zo op het oog :D )
Ik krijg behoorlijk veel ouderen in de stoel en de meesten zien er toch wel een tikkie verzorgerder uit (zelfs hier in de Achterhoek :smt002 ). Zeker als ze al een tijdje bij me lopen. En nee, het gaat er niet om of het recht staat. Want dat staat het bij de meesten inderdaad niet. Maxima is inderdaad wel onder behandeling bij iemand die jij ook 'kent'...verder zal ik niet verklappen, want dat gaat tenkoste van haar prive. Trouwens, een tijdje geleden heeft de NVM gratis behandelingen aangeboden aan alle politica. Maar helaas...geen eentje komen opdagen! Druk druk druk, en daar zal vast ook het probleem van WA liggen.
btw, vind jij 50 oud dan???
Maxima is inderdaad wel onder behandeling bij iemand die jij ook 'kent'...
Ik ken er verder niet zo veel, dus die zal het wel zijn :D
50 (W-A, is jonger nog) is natuurlijk nog niet oud, eerder middelbaar, maar m.i. wel een leeftijd waarop de natuurlijke "slijtage" van het gebit bij veel mensen wel goed te zien is, inclusief enige verkleuring. En dat geeft niks.
En dan vind ik het persoonlijk geen gezicht dat op te knappen alsof je met een jonge twintiger te maken hebt. En voor celebrities of televisiefiguren schijnt dat echter de norm te zijn, en die laten nog wel meer opknappen, en die mensen worden vaak wel als rolmodel gezien. Het ziet er al helemaal niet uit op je 70ste. Krijg je het " Paul Verhoeven-"badkamertegeltjes" -effect" (zie foto hieronder).
Sinds ik wat meer op het gebit van mensen let valt me wel op hoe mooi die vaak zijn van de jonge generatie (vergeleken met vroeger). En dan moet het nog weer mooier en witter tot het "steriel" is (zoals bij de eerste foto in dit topic).
Precies. Het is nog niet zo makkelijk om een niet overdreven mooi gebit te maken. Er zijn helaas veel commerciele praktijken en instellingen die denken dat als ze er maar genoeg kronen e.d. tegen aangooien dat het dan mooi is en blijft. Ik vind dat ook afschuwelijk.
Tja, als dat de wens is van de patiënt...
Aan de andere kant, waardoor komt het dat de patiënt ongelukkig is met zijn/haar gebit, niet alleen omdat het er volgens de patiënt niet uit ziet... Wordt er aandacht besteed aan de sociale kant van het probleem?
Die foto van Willem Alexander vind ik echt een soort van onsmakelijk.
Die van Paul Verhoeven is dan weer het andere uiterste, maar er is ook best een tussenweg.
Wat zou er bij W-A dan moeten gebeuren? Volgens Erwin Olaf tijdens Zomergasten 2010 moest ie zijn tanden laten bleken :smt003 , maar daar komt ie volgens mij niet mee weg. Klopt het dat ik teruggetrokken tandvlees/blootliggende tandhalzen zie? Tanden staan scheef. Nog niet zo makkelijk om het goed te krijgen of je moet, zoals Verhoeven, allemaal kronen nemen. Ik heb trouwens een foto van hem toen ie in de '30 was, die zou ik maar niet posten :D
Denk wel dat W-A beter moet poetsen en af en toe eens naar de mondhygieniste :D
Ik zou eerst een beginnen met een bezoekje aan de mondhygienist en het opvullen van de v-vormige defecten (demasticaties) die in het zicht liggen. Volgens mij is dat in het front al gedaan, maar niet heel fraai. Wellicht moeten ze wat bijgepolijst worden. Zou de prins knarsen? Of idioot hard poetsen in een wanhopige poging ze witter te krijgen?
Wat zou er bij W-A dan moeten gebeuren? Volgens Erwin Olaf tijdens Zomergasten 2010 moest ie zijn tanden laten bleken :smt003 , maar daar komt ie volgens mij niet mee weg.
Bleken niet nee, maar wat composiet her en der zou volgens mij geen kwaad kunnen.
Helemaal perfect door middel van kronen past volgens mij niet bij hem. Een kroon op z'n hoofd is wel genoeg
Misschien moet hij gewoon eens langs bij een orthodontist. Hoe stoer zou dat zijn, een aanstaande koning met beugel!
Ik denk inderdaad dat ie dan al een heel eind komt.
de SPaanse Yolanthe cabau heeft een mooie gebit, maar ik denk dat zij haar tanden heeft verandert want haar voortanden zijn verandert en kaarrecht geworden ook aan haar linker kiezen voor
vinden jullie ook niet dat ze iets aan haar tanden heeft gedaan vraag me eigelijk af wat. wat vind het prachtig geworden.
En uit amerika vind ik Angelina jolie gebit mooi, ze zijn niet kaarsrecht maar zien er toch kern gezond uit.......Vraag em af hoe echt deze zijn:
:smt001 gebit v cabau vind ik inderdaad niet mooi. zodra je aan iemand kunt zien dat ie gesleuteld heeft (wat vaak bij beugelbekkies t geval is) dan plaats ik iemand -celeb/BN/paard- in t siliconen hokje. Kunst is om iemand een mooi gebit te geven door rekening te houden met leeftijd, lippen, huid. Verhoeven op en top plamuur. Mevrouw Jolie heeft prachtig gebit, maar wanneer je haar laatste film gezien hebt (per ongeluk) dan probeert men haar in een rol van een 20er te plaatsen en dat maakt haar ZO lelijk. Mooi is iets dat past bij je leeftijd, je ervaring. Iemand die ik in balans vind maar dan ook de hele uitstraling, niet alleen tanden is die man die in t reclame filmpje speelt van dat koffie merk. Hij komt naar buiten met n tasje en moet die dan afstaan aan n engel. In ruil voor t tasje valt de piano niet op zijn hoofd. Ik heb al jaren geen tv, weet zijn naam niet...deze vent is in balans-ook zn tanden
helaas heeft hij zich ook toegegeven aan de toenemende trend hoe nepper hoe mooier, maar die van hem zien er wel nog realtief natuurlijk uit wat ze ook mooi maakt
:smt001 zizi, DAT IS M!, heb geinternet en hij is best oud ook, van 61!
duzzz 50. zag net deze foto: http://www.telegraaf.nl/jsp/foto_window.jsp?id=http://images2-telegraaf… &copyright= &artid=9116362&artsec=prive&artparsec=prive&arttit=George Clooney: Te veel drugs en vrouwen
is dus een "foute man". nou jah, ik vind t bij hem wel mooi gedaan en echt een verbetering. en voor iemand van 50! ik dacht dat hij 30 was ???
Yolanthe heeft dus overduidelijk iets aan haar gebit gedaan, maar wat? Volgensmij heeft ze sowieso haar hoektanden recht laten vijlen, zodat ze gelijk met haar andere tanden staan.
Ik ben geen VIP maar had een jaar of 10 geleden al een prothese.
Op die prothese stonden alle tanden recht en hadden ze ongeveer dezelfde breedte
Ik vond het zelf zó onecht dat ik na een jaar heb gevraagd, ik moest een nieuwe of ze er geen een konden maken zoals mijn
vroegere eigen gebit was.
Ik mocht een foto van mezelf geven waarop ik voluit lachte en aan de hand daarvan hebben ze een nieuwe prothese gemaakt.
Niemand kon zien dat het een prothese was, de hoektanden waren smaller en stonden ietsjes scheef, gewoon precies zoals het vroeger was.
Nu moet ik over een poosje weer een andere prothese omdat ik twee tanden in mijn gehemelte heb zitten die eruit moeten.(brrrrr) samen met een cyste met ontsteking, dus zal mijn kaak veranderen.
Ik hoop dat ze hem dan weer net zo mooi maken als degene die ik nu heb, maar heb nu een andere tandarts.
Op die prothese stonden alle tanden recht en hadden ze ongeveer dezelfde breedte
Ik vond het zelf zó onecht dat ik na een jaar heb gevraagd, ik moest een nieuwe of ze er geen een konden maken zoals mijn
Ik mocht een foto van mezelf geven waarop ik voluit lachte en aan de hand daarvan hebben ze een nieuwe prothese gemaakt.
Niemand kon zien dat het een prothese was, de hoektanden waren smaller en stonden ietsjes scheef, gewoon precies zoals het vroeger was.
Nu moet ik over een poosje weer een andere prothese omdat ik twee tanden in mijn gehemelte heb zitten die eruit moeten.(brrrrr) samen met een cyste met ontsteking, dus zal mijn kaak veranderen.
Ik hoop dat ze hem dan weer net zo mooi maken als degene die ik nu heb, maar heb nu een andere tandarts.
Als je tevreden bent met de stand van de tanden in je huidige prothese en je wilt de nieuwe net zo hebben, dan maken ze een afdruk van je huidige gebitsprothese. En dan kan de technieker precies zien welke vorm tanden je hebt en dan maken ze het precies zo na :D Dat je kaak anders is maakt in principe niks uit :)
Als ik je een tip mag geven, vraag dan aan de tandarts dat je het nieuwe gebit net zo wilt hebben als je vorige aangezien je erg tevreden bent over de stand van de tanden en de vorm van de tanden. En voor een technieker is het vaak ook veel mooier om te maken dan dat alles kaarsrecht staat :wink:
Als je tevreden bent met de stand van de tanden in je huidige prothese en je wilt de nieuwe net zo hebben, dan maken ze een afdruk van je huidige gebitsprothese. En dan kan de technieker precies zien welke vorm tanden je hebt en dan maken ze het precies zo na :D Dat je kaak anders is maakt in principe niks uit :)
Als ik je een tip mag geven, vraag dan aan de tandarts dat je het nieuwe gebit net zo wilt hebben als je vorige aangezien je erg tevreden bent over de stand van de tanden en de vorm van de tanden. En voor een technieker is het vaak ook veel mooier om te maken dan dat alles kaarsrecht staat :wink:
Dankjewel voor je snelle reactie, ik ga er werk van maken zodra het nodig is, ik maakte me er echt een beetje zorgen om, maar ben nu wat gerustgesteld.
Tegen de tijd dat ik die andere prothese heb zal ik het laten weten.
Nogmaals bedankt.
ok nieuwe poging. ECHT serieuze vraag....ik zie wit op de kiezen geen goud (dus ook geen argentijns wit goud), gebruiken ze nu composiet of porcelein (kronen kan niet (denk ik :smt017 ) tenminste dat krijg je als geen kies meer hebt, en zij lijkt mij toch echt geen snoepdoos)
Angelina Jolie heeft geen perfect gebit (bestaat denk ik ook niet, een perfect gebit) maar ik vind dat ze een hele leuke uitstraling heeft. Klik om te vergroten.
Re: Gebit van celebrity's
Voor de liefhebber ook nog een artikel (wel in het engels)
Plaatjes genoeg van bekendheden.
:smt003
Liggen hier in de wachtkamer.
Aardige vrouwtjes in de Beau Monde, met mooie gebitten.
Gaat toch nog wel? Niet iedereen heeft gelukkig een strak, wit gebleekt beugelbekkie. Ik zie wel wat afwijkingen maar dit is volgens mij wel een gemiddeld gebit voor iemand van rond de 50. Wordt tijd dat ie koning wordt trouwens, straks hoeft het niet meer..
(kennelijk is ie bang voor de tandarts :D , Maxima heeft zich wel onder handen laten nemen volgens mij, had ook geen perfect gebit maar wel beter dan WA, zo op het oog :D )
btw, vind jij 50 oud dan???
50 (W-A, is jonger nog) is natuurlijk nog niet oud, eerder middelbaar, maar m.i. wel een leeftijd waarop de natuurlijke "slijtage" van het gebit bij veel mensen wel goed te zien is, inclusief enige verkleuring. En dat geeft niks.
En dan vind ik het persoonlijk geen gezicht dat op te knappen alsof je met een jonge twintiger te maken hebt. En voor celebrities of televisiefiguren schijnt dat echter de norm te zijn, en die laten nog wel meer opknappen, en die mensen worden vaak wel als rolmodel gezien. Het ziet er al helemaal niet uit op je 70ste. Krijg je het " Paul Verhoeven-"badkamertegeltjes" -effect" (zie foto hieronder).
Sinds ik wat meer op het gebit van mensen let valt me wel op hoe mooi die vaak zijn van de jonge generatie (vergeleken met vroeger). En dan moet het nog weer mooier en witter tot het "steriel" is (zoals bij de eerste foto in dit topic).
[attachment=0]verhoeven1.jpg[/attachment]
Aan de andere kant, waardoor komt het dat de patiënt ongelukkig is met zijn/haar gebit, niet alleen omdat het er volgens de patiënt niet uit ziet... Wordt er aandacht besteed aan de sociale kant van het probleem?
Je zou 43 zelfs nog begin 40 kunnen noemen...
ipv rond de 50
Die van Paul Verhoeven is dan weer het andere uiterste, maar er is ook best een tussenweg.
Bleken niet nee, maar wat composiet her en der zou volgens mij geen kwaad kunnen.
Helemaal perfect door middel van kronen past volgens mij niet bij hem. Een kroon op z'n hoofd is wel genoeg
Misschien moet hij gewoon eens langs bij een orthodontist. Hoe stoer zou dat zijn, een aanstaande koning met beugel!
Ik denk inderdaad dat ie dan al een heel eind komt.
Kweenie hoor, maar op mijn beeldscherm staat zijn gebit nagenoeg recht.
Met de nadruk op 'nagenoeg' dan....[attachment=0]wa.jpg[/attachment]
Toegegeven: dit is ook wel een érg slechte foto....
Helemaal serieus was het ook niet hoor, van die beugel. Hoewel ik echt denk dat een tikkie rechter al een heel ander beeld zou geven.
Maar dan moet het ook een tikkie schoner.
vinden jullie ook niet dat ze iets aan haar tanden heeft gedaan vraag me eigelijk af wat. wat vind het prachtig geworden.
En uit amerika vind ik Angelina jolie gebit mooi, ze zijn niet kaarsrecht maar zien er toch kern gezond uit.......Vraag em af hoe echt deze zijn:
Wat denken jullie...
groet
helaas heeft hij zich ook toegegeven aan de toenemende trend hoe nepper hoe mooier, maar die van hem zien er wel nog realtief natuurlijk uit wat ze ook mooi maakt
duzzz 50. zag net deze foto: http://www.telegraaf.nl/jsp/foto_window.jsp?id=http://images2-telegraaf… &copyright= &artid=9116362&artsec=prive&artparsec=prive&arttit=George Clooney: Te veel drugs en vrouwen
is dus een "foute man". nou jah, ik vind t bij hem wel mooi gedaan en echt een verbetering. en voor iemand van 50! ik dacht dat hij 30 was ???
Ik heb er ooit een foto van gezien zelfs.
Simon
Zeker geen VP.
Waarschijnlijk wel facings en/of kronen.
Dat zal wel de kunst van het fotoshoppen zijn ;)
Dankjewel voor je snelle reactie, ik ga er werk van maken zodra het nodig is, ik maakte me er echt een beetje zorgen om, maar ben nu wat gerustgesteld.
Tegen de tijd dat ik die andere prothese heb zal ik het laten weten.
Nogmaals bedankt.
't Is de koningin!
Oranje tompoezen denk ik :smt003
Dan zullen de kronen wel van goud zijn.. :smt003
Of deze:
Zal vast geen Engels drop zijn :smt003
Nee die wordt gegeten aan het hof van het engelse koningshuis.....
Dit eten de Oranjes:
wat bedoel je precies met niet echt? dat ze vullingen heeft?
waar las je dat?
Paginering