Beste forumlezer,
Vorige maand heeft mijn tandarts op een tweetal implantaten kronen laten geplaatst. De implantaten zelf heb ik bij de kaakchirurg laten plaatsen. De kronen zijn op mijn implantaten gedraaid. Het is dus geen kliksysteem.
Wat mij verbaasde is dat de techniek-/materiaalkosten bij de tandarts zo verschrikkelijk hoog zijn. Nu vraag ik mij af wat een normaal bedrag is.
Het volgende heeft mijn tandarts gefactureerd:
C29 Studie- of werkmodel per kaak € 25,83
R25 Techniek-/materiaalkosten element 46 € 775,45
R25 Techniek-/materiaalkosten element 45 € 775,45
De prijzen van de kronen zijn € 227,31 per stuk. De code heb ik niet omdat deze kosten gedeclareerd zijn bij mijn zorgverzekeraar.
Wat ik raar vind is dat de techniek-/materiaalkosten niet gesplitst zijn in techniek-/materiaal en arbeid. Mijn zorgverzekeraar heeft deze kosten afgewezen omdat techniek-/materiaalkosten niet vergoed worden. Kosten van arbeid worden wel vergoed.
Mijn vraag is of de bovenstaande bedragen aan techniek-/materiaalkosten normaal zijn en of deze kosten verder uitgesplitst hadden moeten worden in een stukje arbeid.
Met vriendelijke groet,
Marloes
Vorige maand heeft mijn tandarts op een tweetal implantaten kronen laten geplaatst. De implantaten zelf heb ik bij de kaakchirurg laten plaatsen. De kronen zijn op mijn implantaten gedraaid. Het is dus geen kliksysteem.
Wat mij verbaasde is dat de techniek-/materiaalkosten bij de tandarts zo verschrikkelijk hoog zijn. Nu vraag ik mij af wat een normaal bedrag is.
Het volgende heeft mijn tandarts gefactureerd:
C29 Studie- of werkmodel per kaak € 25,83
R25 Techniek-/materiaalkosten element 46 € 775,45
R25 Techniek-/materiaalkosten element 45 € 775,45
De prijzen van de kronen zijn € 227,31 per stuk. De code heb ik niet omdat deze kosten gedeclareerd zijn bij mijn zorgverzekeraar.
Wat ik raar vind is dat de techniek-/materiaalkosten niet gesplitst zijn in techniek-/materiaal en arbeid. Mijn zorgverzekeraar heeft deze kosten afgewezen omdat techniek-/materiaalkosten niet vergoed worden. Kosten van arbeid worden wel vergoed.
Mijn vraag is of de bovenstaande bedragen aan techniek-/materiaalkosten normaal zijn en of deze kosten verder uitgesplitst hadden moeten worden in een stukje arbeid.
Met vriendelijke groet,
Marloes
Re: Rekening techniek-/materiaalkosten implantaat kroon
Dit is het bedrag wat de tandtechnieker voor zijn kroon vraagt.
Een uitsplitsing is niet nodig.
Waarschijnlijk een afkeuring omdat het implantaatwerk betreft, waarvoor geen machtiging is verleend door de zorgverzekeraar.
Re: Rekening techniek-/materiaalkosten implantaat kroon
De kronen zijn dus €775,45 per stuk.
Het gedeelte wat je vergoed hebt gekregen, die €227,31, zijn de tandartskosten voor de kronen, deze worden wel vergoed. Kleine lettertjes in de meeste polissen. Je word er niet echt vrolijk van soms.....