goede morgen.
na uitvoerig schoonmaakwerk bij de mondhygiëniste zijn mijn (schaarse) tanden en kiezen nòg losser gaan staan dan al het geval was. ook had ik continu bloedend tandvlees en dat heb ik nog steeds. minder, maar toch. ik kan nu niet eens meer een korstloze boterham met jam eten zonder pijn! ik ben dan ook van plan om z.s.m. in ieder geval de restanten van mijn ondergebit (daar zit de meeste pijn) rigoureus te laten trekken en er een klikgebit voor in de plaats te nemen (elementen in de kaak geschroefd, want mijn tandarts heeft al gezegd dat ik maar één hoektand heb die ècht vastzit, en dat is te weinig voor implantaten in de wortels.)
alvorens aan de grote slachtpartij te beginnen heb ik eigenlijk nog maar één vraag: als alles wordt getrokken, is dan ook de parodontitis definitief over? lijkt me wel, maar je weet maar nooit. ik vertrouw het gewoon niet na een half leven (ik ben 67) met pijn!
alvast dank voor jullie reaktie.
na uitvoerig schoonmaakwerk bij de mondhygiëniste zijn mijn (schaarse) tanden en kiezen nòg losser gaan staan dan al het geval was. ook had ik continu bloedend tandvlees en dat heb ik nog steeds. minder, maar toch. ik kan nu niet eens meer een korstloze boterham met jam eten zonder pijn! ik ben dan ook van plan om z.s.m. in ieder geval de restanten van mijn ondergebit (daar zit de meeste pijn) rigoureus te laten trekken en er een klikgebit voor in de plaats te nemen (elementen in de kaak geschroefd, want mijn tandarts heeft al gezegd dat ik maar één hoektand heb die ècht vastzit, en dat is te weinig voor implantaten in de wortels.)
alvorens aan de grote slachtpartij te beginnen heb ik eigenlijk nog maar één vraag: als alles wordt getrokken, is dan ook de parodontitis definitief over? lijkt me wel, maar je weet maar nooit. ik vertrouw het gewoon niet na een half leven (ik ben 67) met pijn!
alvast dank voor jullie reaktie.
Re: alle problemen opgelost na aanschaf kunstgebit?
ik wil namelijk niet naar zo'n kliniek waar je alles ineens onder algehele verdoving laat trekken en dan een uur later wakker wordt met een boven- en ondergebit, hoewel ik moet zeggen dat het erg aanlokkelijk klinkt.
mijn laatste ervaring kwa nachtmerrie is bij de kaakchirurg geweest, toen ik begin december 2010 een gigantisch abces had boven een kroon. daar ben ik dwars doorheen verdoofd, en ik heb ZELDEN zo'n pijn gehad. een paar dagen later begon het spontaan te bloeden en moest WEER de kaakchirurg eraan te pas komen: een aantal hechtingen zonder verdoving. ('gelooft u mij nou maar meneer', zei hij geruststellend, 'die hechtingen ZONDER verdoving zijn een stuk minder pijnlijk dan een paar verdovingsprikken!')
of dit alles een aanleiding is voor mijn tandarts om me door te verwijzen naar de kaakchirurg? ik heb begrepen dat zoiets sinds 1 januari j.l. een stuk moeilijker is geworden...
Roesjes zitten aan Bloesjes ! , schreef MecanicoPB ergens op dit forum, helemaal mee eens ! U kunt wel om sedatie of algehele anesthesie vragen, maar daarvoor moet u inderdaad doorverwezen worden. Voor deze dingen is nou eenmaal een anesthesieteam met de hele bijbehorende "santemekraam" noodzakelijk. (voor uw eigen veiligheid dus )
Misschien niet voor de tandarts, maar als u de behandeling niet durft aan te gaan "zonder", is het een optie.
Je kunt dus geen parodontitis meer krijgen als je al je tanden en kiezen laat trekken , maar kun je de parodontitis dan wel weer terug krijgen als je implantaten krijgt voor een klikgebit ?
Of is dit een fabel ?
Ik hoor graag van u