Hallo,
Ik heb een vraag:
De laatste 2 jaar ben ik heel erg aan het klungelen met mijn gebid, voorheen nooit problemen gehad.
Ik heb in de afgelopen 2 jaar 8 wortelkanaalbehandelingen gehad en 4 x in combinatie met antibioticakuur.
Is het normaal dat je dit zovaak kunt krijgen? Mijn tandarts geeft aan niet te weten waardoor ik zovaak een ontsteking krijg.
De ontsteking is zo groot dat ik meestal een abces ontwikkel en vervolgens een enorme zwelling in mijn gezicht krijg.
Natuurlijk doet het enorm zeer en voel ik mij er ziek door.
Van de 8 wortelkanaalbehandelen, waren het 6 verschillende tanden/kiezen.
Ik poets mijn tanden goed. Dus heeft misschien iemand een idee of tip waar ik iets mee kan gaan doen?
Want naast dat het harstikke pijnlijk is, is het natuurlijk ook harstikke duur.
Alvast bedankt!
groet
Arjan
Ik heb een vraag:
De laatste 2 jaar ben ik heel erg aan het klungelen met mijn gebid, voorheen nooit problemen gehad.
Ik heb in de afgelopen 2 jaar 8 wortelkanaalbehandelingen gehad en 4 x in combinatie met antibioticakuur.
Is het normaal dat je dit zovaak kunt krijgen? Mijn tandarts geeft aan niet te weten waardoor ik zovaak een ontsteking krijg.
De ontsteking is zo groot dat ik meestal een abces ontwikkel en vervolgens een enorme zwelling in mijn gezicht krijg.
Natuurlijk doet het enorm zeer en voel ik mij er ziek door.
Van de 8 wortelkanaalbehandelen, waren het 6 verschillende tanden/kiezen.
Ik poets mijn tanden goed. Dus heeft misschien iemand een idee of tip waar ik iets mee kan gaan doen?
Want naast dat het harstikke pijnlijk is, is het natuurlijk ook harstikke duur.
Alvast bedankt!
groet
Arjan
Re: Heel vaak een wortelkanaalbehandeling in 2 jaar.
Normaal gesproken niet.
Wat doet u allemaal om uw gebit schoon te houden ?
Zijn er problemen met de gezondheid ? of geweest ?
Gebruikt u medicijnen ?
Onlangs onder doktersbehandeling geweest ?
Heeft uw tandarts echt geen idee waardoor het zou kunnen ?.... :smt017
Tandenknarsen/ klemmen misschien ?
Ik poets 2x daags, ik flos, en ik gebruik mondspoeling.
Zijn er problemen met de gezondheid ? of geweest ?
Nee naast mijn gebid de laatste 2 jaar, heb ik eigelijk nog nooit iets gehad met mijn
gezondheid.
Gebruikt u medicijnen ?
Ik gebruik geen enkele medicatie.
Onlangs onder doktersbehandeling geweest ?
en al tijden de dokter niet meer gezien ;)
Verder zegt mijn vriendin dat ik aan tandenknarsen doe, maar volgens de tandarts kan dat hier niets mee te maken hebben.
tevens vroeg de tandarts mij of ik een ongeluk had gehad omdat er iets niet klopte aan mijn 2 voortanden ( hier heb ik trouwens nog nooit pijn aan gehad), maar dit heb ik dus nooit gehad.
Maar kan het volgens u/jullie dan wel door het tandenknarsen komen?
Nog bedankt voor de reacties!
Groet
Arjan
Ik moet uw tandarts hierin helaas ongelijk geven. Ik weet niet hoe lang het tandenknarsen bij u aanwezig is, maar het kan aanzienlijke schade aan het gebit teweegbrengen. Juist wanneer een patient keer op keer ontstekingen aan de wortelpunten heeft moet er bij uw tandarts een "belletje" gaan rinkelen. Veelal is het knarsen de oorzaak hiervan. Het is vaak ook te zien op foto's (Bite-Wing). Je ziet dan zgn "funneling" dwz het wijken van het parodontaal ligament tov de tandwortel. Om nog meer schade te voorkomen zou de tandarts voor u een splint kunnen maken die u tijdens de slaap draagt.
Groet ! [attachment=0]funneling.jpg[/attachment]
ook maakte de tandarts een opmerking naar de assistente waardoor ik het gevoel kreeg dat hij de vorige keer het verkeerde kanaal of kies geopend heeft, ik weet niet zo goed wat ik momenteel moet doen.
de kosten zijn gewoon veel te hoog en 3 jaar tijd ( en het 3de jaar is nog maar net begonnen ) heb ik ongeveer 3500 uitgeven aan wortelkanaalbehandelingen...welke stappen kan ik nu nog nemen? heeft het met onkundigheid te maken van de tandarts? moet hij mij doorsturen?
Als ik de mijn tanden zo verwaarloosd hebt voor deze 3 jaar, volgens de tandarts, waarom lukt het de tandarts dan niet om mijn gebid weer op orde te krijgen? ik snap dat het renoveren van een slecht gebid tijd kost, maar 2 1/2 jaar?
alvast bedankt voor de reacties!