Vraag over behandeling

Author:
jelletjuh
Posted:
ma, 03/07/2011 - 12:17
Hallo allemaal,

ik heb een vrij groot probleem, ben ontzettend bang voor de tandarts, ik moet mijn ondertanden laten doen, 4 stuks waar een gaatje in zit.

Kan iemand mij vertellen hoe en waar ze de verdoving zullen gaan doen? en hoeveel pijn dat doet?

de enigste angst is de prik, aangezien veel mensen zeggen dat een behandeling aan je voortanden pijnlijke prikken meebrengen ben ik er dus niet gerust op.

Wie weet antwoord hierop?

alvast bedankt,
Jelle
scaredycat

Hoi Jelle,

Je hebt het over "ondertanden", welke bedoel je dan?

Naar mijn weten zetten ze meestal 1 verdoving per twee elementen die naast elkaar liggen,
bij mij deden ze dat aan de buitenzijde, maar heel rustig, waardoor het niet pijnlijk was.

En anders kun je je TA vragen of ze een soort voorverdoving kunnen doen?
Ik lees hier wel eens verhalen over wattenstaafjes waarmee het tandvlees verdoofd word.
ma, 03/07/2011 - 12:51 Permalink
Falderie

anders kun je je TA vragen of ze een soort voorverdoving kunnen doen?
Ik lees hier wel eens verhalen over wattenstaafjes waarmee het tandvlees verdoofd word.

Klopt! Die bestaan! Wordt een minuutje tegen de plek gehouden waar gespoten moet worden, controleren met een instrumentje of er verschil is tussen het verdoofde stukkie en het niet verdoofde stukkie. Werkt goed als je inderdaad lokaal verdoofd moet worden!
Werkt overigens niet als ze je hele kaak moeten verdoven, want daar kunnen ze niet bij met het watje.
Maar in jouw geval lijkt me dit een prima oplossing!
Sterkte!
ma, 03/07/2011 - 13:40 Permalink
Falderie

Ik denk dat de kans dat er bij de tandarts verdoofd wordt velen malen groter is dan de kans dat je een tetanusprik moet gaan halen en daarmee is de gradatie van pijn in dit geval niet veel zeggend. Ook ik kan niet tegen de prik van de verdoving, hel, ik kan niet eens tegen het geprik van het haakje!
Dus je niks wijs laten maken dat je er even doorheen moet en gewoon om die voorverdoving met het watje vragen!
ma, 03/07/2011 - 13:45 Permalink
Paramedic

W.s twee piepkleine prikjes vlak bij de tanden.

de enigste angst is de prik, aangezien veel mensen zeggen dat een behandeling aan je voortanden pijnlijke prikken meebrengen ben ik er dus niet gerust op.

Zit meestal een heleboel kletspraat bij, laat je niet bang maken.
di, 03/08/2011 - 14:46 Permalink
jelletjuh

bedankt voor de reacties,

echter heb ik zelf ook slechte ervaring met prikken in mijn kaak.

vorige keer was er een kies afgebroken die moest echt gemaakt worden, kreeg achterin mijn kaak twee prikken waarvan een zeer pijnlijk doordat deze voelbaar was in mijn tong..

de tandarts zei van te voren je voelt even een hele scherpe steek in je tong.. en dat heb ik geweten, dat gevoel wil ik niet meer.. vandaar dat ik zo huiverig ben voor prikken bij de TA..
wo, 03/16/2011 - 21:55 Permalink