voortand gaat weer na voren staan

Author:
natasja026
Posted:
di, 03/22/2011 - 15:20
hallo allemaal,

al een hele lange tijd heb ik last van mijn gebit..helaas kan ik niet naar de tandarts omdat ik alleen nog maar basisverzekerd ben of ik moet alles zelf betalen. maar dat is te duur.
ik heb een beetje met de pijn leren leven.. nu zit ik met een heel groot probleem, naast alle pijnlijke gaten die ik heb zijn er overigens een stuk of 20 krijg ik nu ook onwijs erge last van me voortand. ik heb vroeger 3jaar lang met een beugel gelopen en omdat vorig jaar de spalk vervelend begon te zitten stukje zat los, heb ik deze er eigenhandig uitgetrokken met een tangetje..
nu is mijn voortand goed 5mm naar voren gaan staan het lijkt wel of die groeit..en zodra ik slik of er met me lip tegen aan kom verga ik van de pijn.

koud en warm drinken gaat niet meer.. het enige dat ik nu drink is limonadesiroop en dit meng ik met lauw water. de pijn is echt niet leuk meer. slik ongeveer 3 ibo's per dag maar het gaat niet weg. ik ben zo bang dat ik straks een NANNY MCPHEE tand heb !!!!! dat is echt het laatste wat ik wil.. wat moet ik doen..???

groetjes natasja
BJN

Snel naar de tandarts! Waarschijnlijk heb je een onsteking die niet meer weggaat.

Je tandarts kan het onderzoeken, een plan maken voor een behandeling, en je een begroting geven van de kosten. Dan kun je beslissen wat er mogelijk is.

Als je wacht krijg je alleen maar meer gelazer, en worden de kosten steeds hoger....
di, 03/22/2011 - 16:17 Permalink
Snowman

de tandarts kost me dan 88euro..dat geld heb ik niet.. ik moet ook nog leven..en ik krijg geen uitstel van betaling.. ben de hele dag al aan het huilen van de pijn. ik ben er helemaal klaar mee doet echt teveel pijn.

Kan die tandarts niet met een hand over zijn hart strijken en begrijpen dat je dat
geld niet alla minute hebt !? :smt013
di, 03/22/2011 - 16:57 Permalink
Workie

de tandarts kost me dan 88euro..dat geld heb ik niet.. ik moet ook nog leven..en ik krijg geen uitstel van betaling.. ben de hele dag al aan het huilen van de pijn. ik ben er helemaal klaar mee doet echt teveel pijn.

Kan die tandarts niet met een hand over zijn hart strijken en begrijpen dat je dat
geld niet alla minute hebt !? :smt013
Zou jij dat doen als een klant van je al jaren niet meer in je winkel is geweest?

Maar goed daar is ze niet mee geholpen. Misschien kan ze een regeling treffen of geld bij je familie lenen?
di, 03/22/2011 - 18:09 Permalink
natasja026

ik had echt veel pijn.. mijn tandarts heeft me niet geholpen zelfs niet toen ik eerst een aanbetaling wou doen van 50euro.. en had zelfs me loonstrook meegenomen met wat ik a.s dinsdag op me rek. zou krijgen.. onder geen ene omstandigheden wou hij me helpen.. ik heb me lopen janken in die kamer.. vervolgens ben ik naar een willekeurige tandarts gereden (met de bus nota bene) en een half uur later heeft deze lieve vrouw mij geholpen terwijl ze me niet eens kende. ik mocht een aanbetaling doen van 20euro..en dinsdag moet ik zowiezo terugkomen om de rest van me voortand in orde te maken.. het was dus een zenuwbehandeling totale kosten die ik moet betalen zijn 131euro.. maar ik ben nu wel van de pijn af. al had ik dit geld liever in me verzekering gestoken..

1 ding weet ik wel.. bij deze tandarts die me vandaag geholpen heeft blijf ik ook. ben haar heel dankbaar..

ze wil me zelfs over een maand naar het ziekenhuis sturen zodat ik onder narcose de linker helft in orde kan laten maken.
word dit vergoed door een basisverzekering ?? of moet ik dan echt zorgen dat ik weer aanvullend verzekerd word ??

groetjes bedankt voor de lieve reacties !!
di, 03/22/2011 - 23:07 Permalink
Snowman

ik had echt veel pijn.. mijn tandarts heeft me niet geholpen zelfs niet toen ik eerst een aanbetaling wou doen van 50euro.. en had zelfs me loonstrook meegenomen met wat ik a.s dinsdag op me rek. zou krijgen.. onder geen ene omstandigheden wou hij me helpen.. ik heb me lopen janken in die kamer.. vervolgens ben ik naar een willekeurige tandarts gereden (met de bus nota bene) en een half uur later heeft deze lieve vrouw mij geholpen terwijl ze me niet eens kende. ik mocht een aanbetaling doen van 20euro..en dinsdag moet ik zowiezo terugkomen om de rest van me voortand in orde te maken.. het was dus een zenuwbehandeling totale kosten die ik moet betalen zijn 131euro.. maar ik ben nu wel van de pijn af. al had ik dit geld liever in me verzekering gestoken..

1 ding weet ik wel.. bij deze tandarts die me vandaag geholpen heeft blijf ik ook. ben haar heel dankbaar..

ze wil me zelfs over een maand naar het ziekenhuis sturen zodat ik onder narcose de linker helft in orde kan laten maken.
word dit vergoed door een basisverzekering ?? of moet ik dan echt zorgen dat ik weer aanvullend verzekerd word ??

groetjes bedankt voor de lieve reacties !!

Super om te horen dat er nog tandartsen zijn die het hart op de goede plaats hebben zitten.
di, 03/22/2011 - 23:31 Permalink
Workie

Het gaat hier over een persoon met extreme pijn die een tandarts
niet wil helpen omdat die eerst geld wil zien. :smt013
Het is erg dat weet ik maar bekijk het eens in de ogen van de tandarts.

Ik ken een middelgroot tandartsen praktijk die pas een paar jaar bestaat. Al die apparatuur tot en met de stoel toe is erg duur, en wil je zo'n investering terug verdienen dan moet je wel zeker van zijn dat je van je patiënten ook ervan kan uitgaan dat ze ook betalen anders gaat de bank moeilijk doen.
Deze praktijk had op een gegeven moment meer dan € 200000 aan achterstallige rekeningen uitstaan bij patiënten. En laat dit nou vaak net de groep zijn die vaak jaren niet op controle geweest zijn omdat ze bv in de schulden zitten of gewoon erg krap zitten. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat sommige tandartsen dan liever niet tot behandeling overgaan, maar eerst zeker willen weten dat ze ook daadwerkelijk betalen en of de adresgegevens en dergelijke nog wel kloppen. Je wilt niet weten hoeveel mensen dus na de behandeling niet meer te traceren waren en er veel kosten moesten worden gemaakt om nog daadwerkelijk iets van die bedragen terug te zien.

En als patiënt met een acute pijnklacht is daarvan dan weer de dupe omdat ze op dat moment geen € 88 had.

Neemt niet weg dat het voor haar dan weer fijn is dat ze ergens anders fijn geholpen is :)
En eerlijk is eerlijk het is niet helemaal netjes van die oude tandarts maar ik kan me het in sommige gevallen wel goed indenken dat ze zo handelen :wink:
wo, 03/23/2011 - 00:00 Permalink
natasja026

ik ben wel in februari nog geweest maar deze rekening van 145euro heb ik toen contact moeten betalen..maarja daarmee is het nog niet gedaan.. ik schaam me durf niet meer te lachen terwijl ik 4jaar terug zo'n geweldig mooie lach had en die ik met super veel trots liet zien. nu moet ik me lach inhouden of ervoor zorgen als ik lach dat ze me linkerkant van me mond niet zien. kost veel moeite. ga maar eens na hoeveel je op een dag lacht..en dat je deze lach telkens moet inhouden.. schaterlachen doe ik met mijn hand voor me mond.. ook wil me vriend me niet meer zoenen.. kan ik best begrijpen het ziet er ook vies uit.. en dat terwijl ik me tanden 3maal daags poets, en flos, en na kleine maaltijden heb ik de tandenstokers al klaar liggen..
maarja je leert er een beetje mee leven he.. ik snap het best dat de tandarts het absoluut niet wou doen, maar geen medeleven niets wat hij toonde. nou dan zak er lekker in. heb nu een nieuwe tandarts en die gun ik het geld liever dan die op geld beluste vent die dit werk alleen doet voor de leuke centjes die eruit te halen zijn.

maar weten jullie misschien ook of je met alleen een basisverzekering in het ziekenhuis vergoed word ? want me nieuwe tandarts wil me naar het ziekenhuis sturen en daar de linker kant van me gebit laten maken onder narcose. word dit dan vergoed of moet ik echt eerst zorgen dat de rekening betaald is ? ik loop nu verder wel bij met me cz en via het incasso heb ik betalingsregeling getroffen..

groetjes natas
wo, 03/23/2011 - 07:56 Permalink
Spiegeltje

De basisverzekering vergoedt voor volwassenen (18+) helaas geen tandartskosten, bijzondere tandheelkunde uitgezonderd. Of het in het ziekenhuis gebeurt of elders maakt niet uit. Om in aanmerking te komen voor Bijzondere tandheelkunde dien je eerst een machtiging aan te vragen bij de verzekeraar (dus CZ). De tandarts wil dit soms regelen of begeleiden. Die kan je hierover ook nader informeren.

Ik kan niet inschatten of je er voor in aanmerking komt. De eisen zijn wel heel streng dus ik zou er niet echt op rekenen.

De hoofdregel is dat volwassenen zelf al hun tandartskosten betalen of zich aanvullend hiertegen verzekeren. Deze tandartsverzekeringen zijn echter relatief duur en vergoeden matig tot slecht. Bovendien gelden allerlei beperkingen voor mensen die al een slecht gebit hebben als die een tandarstverzekering willen afsluiten. Dat is geen goed bericht voor al die mensen die moeite hebben om de tandartsrekening te kunnen betalen, maar het is helaas niet anders.

Misschien kun je nog eens aan je tandarts vragen of zij wil uitleggen hoe het zit met het ziekenhuis?
wo, 03/23/2011 - 09:54 Permalink