Lak gevoelige tandhals springt los

Author:
Tandhalsje
Posted:
wo, 03/09/2011 - 10:46
Hallo allemaal,

Door het te harde poetsen in het verleden heb ik last van gevoelige tanden door terugtrekkend tandvlees. Sinds vorig jaar zijn bij enkele tand de wortels bloot komen te liggen.

De tandarts adviseerde die te laten "coaten" bij de mondhygiëniste. Dit heb ik laten doen, er is een bepaalde lak aangebracht die uitgehard werd met een UV-lamp. Op de vraag hoe lang dit erop blijft zitten, bijv. een half jaar kon de mondhygiëniste mij niet antwoorden.

De eerste avond echter sprongen er al enkele stukjes af (doorzichtig). Het deed ook pijn. De volgende dag was de pijn weer even verdwenen. Ik belde hierover op maar mij werd gezegd dat dit normaal was? Ik moet terugkomen en dan wordt er een soort "zalf" aangebracht.

Mijn vraag: is het normaal dat die stukjes er na een halve dag al afspringen?

Alle reacties zijn welkom.
Tandhalsje

Ik heb nu 3x zo'n laagje over mijn tanden laten aanbrengen. Mij is nu verteld dat dit normaal is dat ze eraf springen. De bedoeling is om de poreuze oneffenheden te vullen. De overige lak springt vanzelf los. Dit even ter info. Dus blijkbaar is het geen van beide door u genoemde lagen maar iets anders?
di, 03/22/2011 - 19:23 Permalink
Tandhalsje

@cirkel54, weet jij hoe dat middel heet wat ze erbij jou op hebben gesmeerd?

De communicatie had bij mij beter gekund, ik had het idee dat de mondhygiënist eigenlijk niet wist dat het normaal was dat het er vanzelf weer af zou springen. Hij had mij dit ook niet verteld de eerste keer. Het was beter als ik dit van te voren wist.
wo, 03/23/2011 - 22:58 Permalink
cirkel54

Nee helaas, dat weet ik ook niet.
Er werd toen alleen gezegd, dat er een beschermend laklaagje op werd gedaan.
Maar ik vond het eerlijkgezegd ook helemaal niet prettig aanvoelen, net alsof ik steeds iets tussen mijn tanden had zitten.
Volgens mij is het er ook zo weer af, als je bv. een behandeling bij de mondhygieniste krijgt.
wo, 03/23/2011 - 23:51 Permalink