Pijn blijft na starten wortelkanaalbehandeling

Author:
De Mol
Posted:
ma, 03/28/2011 - 14:29
Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen!

Vorige week maandag hebben ze aan de 25 een wortelkanaalbehandeling gestart. De eerste 3 dagen daarna ging het echt super goed!
Nu heb ik sinds donderdag weer pijn vrijdag hebben ze hem nog weer open gemaakt en goed gespoeld en vanmorgen ook weer goed gespoeld maar pijn blijft.

Nou zegt mijn tandarts dat de pijn vanzelf weg gaat en hij wil wachten met hem af te maken tot ik pijnvrij ben. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn??? en wat kan ik hier aan doen????
Romy32

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn???

Als je hier op het forum kijkt bij Veel gestelde vragen over een wortelkanaalbehandeling, kom je onder meer de volgende vraag tegen:

Doordat ik zeer veel last van een kies had, is bij mij een wortelkanaalbehandeling gestart. Helaas heb ik nu drie dagen later andere pijn..je kunt het vergelijken met het gevoel alsof je uren achter elkaar heb zitten tanden knarsen...ik kan er ook absoluut niet op kauwen. Hoe kan dit, de zenuw is er toch uit? Ik hoop dat het snel beter wordt.

In het antwoord staat onder meer het volgende:

Restjes zenuw, ontstekingsweefsel of achtergebleven bacteriën kunnen aanleiding geven tot napijn, meestal het hevigst tijdens de eerste twee dagen, maar dit kan helaas ook wat langer duren. Dit kan een zeurende pijn zijn, maar ook verhevigen of pas optreden bij (kauw)druk.

wat kan ik hier aan doen????

Ik denk dat je tandarts het antwoord daarop al heeft gegeven, namelijk:
Nou zegt mijn tandarts dat de pijn vanzelf weg gaat en hij wil wachten met hem af te maken tot ik pijnvrij ben.

Of de pijn moet echt niet te harden zijn.
Maar is dat het geval?
ma, 03/28/2011 - 21:25 Permalink
De Mol

De pijn was de laatste dagen behoorlijk heftig!
En werd inderdaad vreselijk door kauwdruk. Het voelde net als je ontsteking hebt en dan de reactie bij warm en koud.

Ik werd hier een beetje onzeker van omdat ik de andere keren juist gelijk een paar dagen flinke napijn had en dan langszaam over ging. En nu had ik geen napijn en begon het na drie dagen weer flink te kloppen en pijn bij het dichtbijten enzo.

Maar vandaag lijkt het voor het eerst iets minder, durf nog niet blij te zijn maar ik hoop dat het doorzet.
di, 03/29/2011 - 09:43 Permalink
SandraR

Ik heb vorige week een wortelkanaalbehandeling gehad, deze wordt pas 6 september door mijn eigen tandarts afgemaakt. De eerste 2 dagen erna waren prima, klein beetje zeuren. Maar vanaf zaterdagmorgen een behoorlijk gevoelige kies. Maandag weer naar de tandarts, noodvulling eruit, bleek de ontsteking nog te bloeden. Kies open gelaten en spoelen met spul van de apotheek. Vandaag terug om de noodvulling weer te plaatsen (had de afgelopen dagen geen pijn). Bloeden ontsteking was ook gestopt. Nu na 5 uur nadat er weer een noodvulling geplaatst is, weer een pijnlijke kies. Is dat normaal? Ben er wel een beetje klaar mee.
do, 08/10/2017 - 19:20 Permalink