Vorig jaar zijn er 4 implanten geplaatst in mijn bovenkaak welke kort geleden van een healingsabutment zijn voorzien.
De rekening was exorbitant hoog want de tandarts (dit merkte ik pas achteraf) heeft mij vorig jaar gelijk met het plaatsen van de implantaten ook alvast de noodkronen en de uiteindelijke kronen gerekend (er zitten nog geen kronen op en die hebben er ook nooit opgezeten) Bovendien heeft hij goedkope imitatieimplantaten gebruikt en heeft hij Nobel Biocare in rekening gebracht.
Op de nieuwe offerte dstaan alweer nood- en uiteindelijke kronen gedeclareerd. Bovendien heeft hij in de rekening gezet dat de implantaten op een andere plek stonden dan ze werkelijk staan. Ik verkeerde in de veronderstelling dat dat klopte totdat ik merkte dat een implantaat op de plek en de andere nog verder dan de verstandskies staan. Ik kan hier niets mee.
Alles is bevestigd door een second opinion en ik heb als bewijs ook foto's.
Wat kan ik ondernemen ? (zie mijn andere topics voor meer ellende)
Is dit toelaatbaar ???
De rekening was exorbitant hoog want de tandarts (dit merkte ik pas achteraf) heeft mij vorig jaar gelijk met het plaatsen van de implantaten ook alvast de noodkronen en de uiteindelijke kronen gerekend (er zitten nog geen kronen op en die hebben er ook nooit opgezeten) Bovendien heeft hij goedkope imitatieimplantaten gebruikt en heeft hij Nobel Biocare in rekening gebracht.
Op de nieuwe offerte dstaan alweer nood- en uiteindelijke kronen gedeclareerd. Bovendien heeft hij in de rekening gezet dat de implantaten op een andere plek stonden dan ze werkelijk staan. Ik verkeerde in de veronderstelling dat dat klopte totdat ik merkte dat een implantaat op de plek en de andere nog verder dan de verstandskies staan. Ik kan hier niets mee.
Alles is bevestigd door een second opinion en ik heb als bewijs ook foto's.
Wat kan ik ondernemen ? (zie mijn andere topics voor meer ellende)
Is dit toelaatbaar ???
Re: bij plaatsen implantaten gelijk al kronen gerekend, mag
Aangetekende brief naar de tandarts met daarin het verzoek om uitleg over de behandeling en nota en een termijn stellen van 14 dagen.
Eventueel klacht indienden bij de beroepsvereniging. ANT of NMT.
Rekening eventueel niet betalen en de Famed (of wie dan ook declareert) vermelden waarom niet betaald wordt en afschrift naar tandarts (geef hem/haar uiteraard wel de tijd om te reageren)
Overal kopieën van bewaren.
Afwachten tot de zitting bij ANT of NMT is.
Afwachten wat tandarts daarna doet, en ook wat Famed (of ander) doet.
Mocht e.e.a. niet naar behoren geregeld worden dan klacht indienen bij IGZ en Tuchtcollege.
Lang traject, dat wel.
Overigens, de behandeling is nog gaande? Dan zit je dus in een moeilijk en lastig parket en is wellicht een letselschade advocaat ook een optie omdat je dan in een positie gemanouvreerd wordt waar jij niet voor hebt gekozen (opgelicht waar je bij staat)
Dank voor je reactie. Het is ruim een jaar geleden dat die implantaten geplaatst werden en ik heb dus allang betaald omdat ik er niet op gelet heb. (ook het werk aan de kronen van de tandarts). Ik heb nog geen kroon ! Er is zeer veel mis gegaan met enorme gevolgen: langdurige diarree door 7 antibioticumkuren, foute / geen voorlichting. Behandelingen die niet afgesproken waren etc. Ik wil eigenlijk helemaal niet meer in gesprek met deze tandarts, laat staan verder behandeld worden ! Heb je vanuit je beroep te maken met tandheelkunde zwaantje ?
Hier was absoluut GEEN sprake van !!!
Bedankt voor uw reactie.
Zie ook mijn andere topics .
Verder vind ik het laakbaar om de verkeerde implantaten te rekenen en imitaties te gebruiken.
Deze tandarts heeft ook een jaar lang ontstekingen boven de frontanden laten zitten. Hij heeft deze pas behandeld toen ik vreselijke pijn had al had ik diverse malen aangegeven dat het niet goed voelde (pijn en lekken) Volgens hem waren het rustige ontstekingen die niet behandeld hoefden te worden. (ook al vond ik het een rotidee dat er geimplanteerd werd in een kaak waar ontstekingen zaten aan de wortelpunten) Er zat uiteindelijk echter een zeer grote ontstekingscyste die voor veel botverlies heeft gezorgd
Sterker nog : ik heb driemaal een afspraak gehad om deze ontstekingen te laten behandelen en hij heeft het alledrie die keren gewoon niet gedaan! (teveel tegelijk, niet nodig, reden onbekend)
Morgen hoor ik van de nieuwe behandelaar (die daartoe heeft overlegd met kaakchrirurg en endodontoloog) of de tanden nog te behouden zijn (driemaal fronttand)
Het is verschrikkelijk !